OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Är du intresserad av att arbeta med administration och rekrytering i ett härligt team hos en av våra kunder i centrala Stockholm? Vi söker just nu en administrativ koordinator till ett spännande uppdrag hos det framgångsrika konsultbolaget Alumni.
Om oss
KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.
Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.
Om företaget
Alumni är en internationell, marknadsledande och innovativ konsultfirma med tjänster inom ledarutveckling och Executive Search (chefsrekrytering) med tio kontor i åtta länder. Alumni har funnits på marknaden i drygt 30 år och har ett väletablerat nätverk i toppen av Sveriges näringsliv där de arbetar med klienter inom olika branscher, såväl i den privata som den offentliga sektorn. För Alumnis klienter är det viktigt att alltid hålla en hög standard genom hela processen och ställer därför krav på noggrannhet, professionalitet och kvalitet.
Arbetsuppgifter
I rollen ingår du i funktionen Business Support och kommer att arbeta som del av ett av Alumnis affärsteam, där du stöttar teamet med administrativa uppgifter. Business Support är en viktig funktion på Alumni som bl.a. arbetar med administration kopplat till rekryteringsprocessen, t.ex. att förbereda dokument och presentationer, uppdatera och lägga in uppgifter i affärssystem, hantera bakgrundskontroller och boka kund- och kandidatmöten. Vidare innebär tjänsten mycket kommunikation både internt och externt och andra typer av uppgifter kan förekomma i samråd med teamchefen, t.ex. korrekturläsning och textbearbetning. Syftet med rollen är att säkerställa en hög effektivitet och smidighet i processer, samt att leverera hög kvalitet till bolagets kunder.
Kvalifikationer
För att vara kvalificerad för denna roll har du:
-ett intresse för administration och har gärna flera års erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll med flera kravställare
-god administrativ förmåga och stor noggrannhet
-kunskap och erfarenhet av att arbeta med Powerpoint och Word, samt gärna duktig på Excel
-flytande kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
-erfarenhet av mycket intern och extern kontakt via telefon och mail
För tjänsten är det viktigt att du är van vid ett högt tempo och kan klara deadlines för att gruppen skall kunna leverera i tid. Vi söker dig som har bra prioriteringsförmåga, struktur och hög nivå av noggrannhet. För att lyckas i rollen är du självständig i ditt arbete, representativ och har ett servicetänk.
Övrigt
Samtliga frågor kring tjänsten hänvisas till KFX och ansvarig rekryterare Rebecka Berg på 08-663 99 00.
Observera att vi på slutvald kandidat kan göra en bakgrundskontroll.
Välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Martina Wahlgren
Hanna Benjaminson
Clara Backlund
Susanne Järleby
Anna Jardelid
Hanna Benjaminson
Susanne Järleby
Linn Arvidsson
William Ericson
Linnea Hägg