OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Information om uppdraget: För uthyrning till kund söker vi nu en organiserad administrativ koordinator för ett vikariat om ett år. Vårt kundföretag är ett internationellt bioteknologiföretag med över 17 000 anställda i världen. De sitter i fräscha och trevliga lokaler i Solna. I rollen som administrativ koordinator fungerar du som administrativt stöd för flera olika avdelningar, det innebär ett varierat arbete med mycket olika kontakter där det krävs god förmåga att koordinera och prioritera olika uppgifter. Du ansvarar bl.a. för kommunikativa uppgifter som t.ex. att ta emot telefonsamtal och mail, utbildning och introduktion till nyanställda, kontakter med leverantörer och hantering av kalendrar. En annan del av arbetet har fokus på administrativa uppgifter såsom arkivering, beredning av olika underlag, mötesanteckningar, uppdatering av personallistor och presentation av olika data och material. Din roll är en nyckelroll inom internservicen på företaget och det innebär att det också förekommer rena serviceuppgifter som t.ex. resebokningar, bokning och iordningställande av möteslokaler, bokning av catering och liknande uppgifter. Krav på person: Vi söker dig som har minst gymnasiekompetens och som har minst tre års tidigare erfarenhet av att fungera som administrativt stöd, gärna i ett internationellt bolag. Har du erfarenhet från arbete i ett forsknings- eller medicinföretag är det extra meriterande. Du har tidigare arbetat med de uppgifter som ingår i denna roll och du trivs med att ge service både internt och externt och har öga för detaljer. Du har lätt för att identifiera, prioritera och lösa uppgifter på ett självständigt sätt och du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift i svenska och är flytande i engelska (bolaget har engelska som koncernspråk) då en stor del av ditt arbete består i att ha kontakt med andra och att framställa skriftliga underlag. För dig är det viktigt att hitta metoder och lösningar som underlättar och effektiviserar de administrativa uppgifterna. Du har lätt för att anpassa dig till nya arbetssätt och du har viljan att ständigt lära dig nya saker. Mycket goda kunskaper i Office-paketet är ett krav Start: Omgående Omfattning: Heltid, 12 månader Arbetstid: 8:00-17:00 Plats: Solna Lön: Individuell lönesättning, ange gärna löneanspråk