OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SNABBFAKTA:
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kontorstider, med viss flexibilitet
Ort: Östermalm, Stockholm
Anställningsform: Direktrekrytering
VILKA ÄR BTS GROUP?
BTS är ett globalt konsultföretag med fokus på att genomföra förändringar för ledande internationella företag. Genom skräddarsydda affärssimuleringar och upplevelsebaserad inlärning hjälper BTS sina kunder med att utveckla affärsmannaskap, ledarskap och försäljning. Kulturen präglas av en entreprenöriell, dynamisk och positiv anda. Det är högt i tak, mycket frihet under ansvar och härliga arbetskollegor. BTS har 34 verksamma kontor på sex kontinenter med över 1000 anställda. Huvudkontoret är beläget i ljusa och fräscha lokaler i på Östermalm med ett 30-tal medarbetare.
DIN ROLL:
I rollen som administrativ koordinator kommer du att ge omfattande administrativ stöttning inom rekrytering till medarbetare och chefer i övriga regioner. Du kommer att arbeta nära dina kollegor på BTS sex kontor inom Europaregionen: Stockholm, London, Portsmouth, Paris, Amsterdam och Köln. Du kommer vara en del av ett litet team, People Experiance-teamet, där du kommer att ha en central funktion. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
Rekryteringsadministration:
- Hantera alla lediga tjänster
- Boka intervjuer och avtalsbokningar för alla roller
- Administrativt och logistiskt stöd vid karriärmässor och efterföljande rekryteringar
- Administrera anställningsavtal och stötta chefer i onboarding av nya medarbetare
- Ansvara för rekryterings- och HR-system (ClearCompany och ADP), dvs. kunna besvara frågor, utbilda nyanställda och hitta förbättringsområden (du behöver ingen tidigare erfarenhet av dessa, de är nya och du kommer att lära dig dem tillsammans med dina kollegor)
- Anmäla nyanställningar till IT
- Administrera bakgrundskontroller
Övrig administration:
- Uppdatera HR-system vid nyanställningar, uppsägningar och ändringar
- Tillhandahålla löneinformation till ekonomiteamet
- Stötta i företagets interna hälso- och säkerhetsarbete
- Besvara frågor och administrera all ledighet och frånvaro (föräldraledighet, semester, sjukdom)
- Administrativt stöd till utbildnings- och utvecklingsinitiativ
VEM ÄR DU?
Du är en strukturerad och självständig person som har god förmåga prioritera ditt arbete. För att lyckas i rollen tror vi att du är en fena på administration och brinner för detaljarbete. Du är analytisk, noggrann, kommunikativ och har förmågan att arbete med flera saker samtidigt. Dessutom kan du arbeta mot deadlines, samt vara fokuserad på att leverera resultat.
Har tidigare arbetat administrativt
Har goda kunskaper i Officepaket och har lätt för att lära dig nya system
Kan uttrycka dig flytande i engelska i både tal och skrift, meriterande om du kan tyska och franska
ÖVRIG INFORMATION
- Den här rekryteringsprocessen hanteras av Ryska Posten Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Detta är en direktrekrytering och du kommer bli anställd direkt hos vår kund.
- Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
- Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se
Om Ryska Posten Bemanning
Ryska Posten Bemanning erbjuder bemanning- och rekryteringslösningar med fokus på kontorsnära tjänster såsom reception, kontorsservice, administration samt tjänster inom ekonomiområdet. Ryska Posten Bemanning riktar sig till företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sandra Bäckman
Marlen Plånborg
Matilda Örtenmark Nilsson
Svante Larsson
Rakel Lilja
Matilda Dahlin
Gabriela Montenegro
08 518 072 04
Emma Unger
Oscar Almgren
Gabriela Montenegro
08 518 072 04