Administrativ Koordinator till Danderyd

Administrativ Koordinator till Danderyd

Arbetsbeskrivning

Vi söker en serviceinriktad administrativ koordinator med stor initiativkraft som vill ha ett omväxlande arbete på växande bolag i Danderyd. I rollen blir du spindel i nätet och du får en nyckelroll i att stödja den dagliga verksamheten.



Vår kund är en uppstickare inom teknikbranschen med mycket duktiga och kompetenta medarbetare. På företaget arbetar idag 20 medarbetare varav hälften är servicetekniker som arbetar på fältet. På kontoret sitter sälj, administration och ledning. Vår kund sitter i trevliga lokaler centralt nära Danderyds sjukhus.



Arbetsuppgifter

I rollen som administrativ koordinator kommer du att arbeta med varierande administrativa arbetsuppgifter. Du fungerar som en sambandscentral och planerar bemanning och resurser, följer upp pågående servicejobb och större projekt och ger daglig service till såväl personalen på fältet som säljteamet på kontoret. I rollen samarbetare du nära tekniska chefen och projektledarna. Du blir en viktig länk mellan säljavdelningen och teknikerna.



Exempel på arbetsuppgifter kan vara:



- Planera jobb, sätta samman arbetsteamet och schemalägga jobben
- Följa upp start, status och slutförande
- Säkerställa att teknikerna har rätt material
- Inköp, lager och kontakt med leverantörer
- Administration av närvaro, tidrapporter, protokoll och avvikelserapporter
- Administration av bilparken
- Skapa underlag för fakturering till ekonomi




I rollen ingår även att ansvara för kundservice och att snabbt hantera och lösa eventuella kundklagomål. Företaget arbetar idag i projektverktyget Bygglet och säljstödsystemet S2.



Kvalifikationer

Du ska ha minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har god förståelse för sälj-, support- och leveransflöden. Det är meriterande om du har en ekonomisk utbildning eller arbetslivserfarenhet som till exempel ekonomiassistent. Du trivs med att arbeta brett och varierat i en roll där du får stort ansvar. Du har god kommunikativ förmåga i både skrift och tal.





- Mycket goda kunskaper i Office-paketet (Word, Excel, Powerpoint)
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- B- körkort är ett krav


Personliga egenskaper

Ordning och reda är viktigt för dig och du trivs med att arbeta strukturerat. Du är mycket noggrann. Ett krav är att du är en utpräglad ”doer” och det är viktigt att du kan leverera resultat och hålla deadlines.



Du arbetar bekvämt i en roll med mycket interna och externa kontakter via telefon och mail. För att trivas med arbetsuppgifterna är det viktigt att vara social och flexibel. Du är kundorienterad och kan snabbt hitta lösningar på de varierande behov och frågeställningar som uppstår. Du gillar att jobba i en roll där du är spindeln i nätet. Sist men inte minst så är du morgonpigg!



Mer om tjänsten



- Tillsättning: under februari
- Omfattning: heltid och arbetstiderna är vardagar 7-16
- Placering: Danderyd




Uppdraget är ett ”hyrköpsuppdrag” och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 6 månaderna och därefter övergår anställningen till kundföretaget om båda parter så önskar.



Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.



Varför jobba på Andara?

Våra kunder brukar beskriva Andara som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Lilian Norin
08-409 256 06
Pascalle Arias
08-409 256 03
Svante Norin
08-409 256 02
Linda Gadd
072-019 92 09
Claudia Klingsell
0768007001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2020
  • Ansök senast: 28 februari 2020

Besöksadress

Järnvägsgatan 36, Nacka
None

Postadress

Järnvägsgatan 36
Nacka, 13154

Liknande jobb


26 november 2024

Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024