Administrativ koordinator till Fastighetsdrift Helsingborg

Administrativ koordinator till Fastighetsdrift Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Regionfastigheter utvecklar och förvaltar Region Skånes fastigheter. Just nu gör vi de största investeringarna någonsin på sjukhusområdena i Skåne. Regionfastigheter projektleder, bygger och utvecklar stora komplexa projekt i känslig sjukhusmiljö. Vi förvaltar fastigheter och avancerade tekniska system och måste kunna garantera hög driftsäkerhet årets alla dagar. Vårt arbete är en förutsättning för säker och trygg vård. Vi bygger också ut infrastrukturen för kollektivtrafiken i Skåne, med nya servicedepåer för buss, spårvagn och tåg.

Vi söker nu en engagerad administrativ koordinator till Fastighetsdrift driftområde Helsingborg!

Fastighetsdrift driftområde Helsingborg är en del av Regionfastigheter som ansvarar för drift och underhåll av samtliga byggnader och system på Helsingborgs Lasarettsområde, Landskrona Lasarett, Pålsjö psykiatri samt bussdepå. Vi levererar även verksamhetsteknisk service till Region Skånes verksamheter förlagda på sjukhusområdet och kringliggande inhyrningar inom driftområdet. Idag är vi 25 medarbetare som är baserade på Helsingborgs och Landskronas Lasarett, med huvudansvar för att skapa en driftsäkerhet i världsklass och att utgöra en trygg partner för vården.

Driftområdet innehåller en mångfald av olika tekniska installationer så som ventilation, värme, kyla, styr- och reglerteknik, medicinska gaser samt elförsörjning och distribution. Även viss verksamhetsteknisk utrustning ingår i uppdraget. Det är komplexa system där vi ansvarar för förebyggande underhållsarbete samt medverkar i större ombyggnationer och nya installationsprojekt. Arbetet bedrivs i sjukhusmiljö i nära samarbete med Region Skånes verksamheter och dess personal, förvaltare, projektledare, konsulter samt entreprenörer.

Se gärna vår film om Regionfastigheter här: https://bit.ly/3S2t482

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi dig som trivs i en administrativ, koordinerande roll och som vill fortsätta utvecklas inom tjänsteområdet!

I din roll kommer du huvudsakligen arbeta med kopplingen mellan utförd arbetsorder och vidarefakturering till kund samt kontering och kontroll av inkomna fakturor. Du kommer också vara behjälplig till drift- och enhetschefer för uppföljning & dokumentation där du bidrar med din kompetens kring att förstå och analysera ekonomi.

Du organiserar och planerar på ett effektivt sätt, ser vad som behövs göras och planerar arbetet i förväg. Det är en självklarhet för dig att du bidrar till utveckling och förbättring av våra administrativa uppgifter.

Alternerande arbetsplats är i Helsingborg och Landskrona.

KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för rollen har du en godkänd gymnasieexamen alternativt YH eller KY examen med inriktning ekonomi eller administration, eller annan utbildning i kombination med erfarenhet vi bedömer som likvärdig. Du har ett par års erfarenhet från liknande administrativa uppgifter och har god vana av att använda olika stödsystem inom ekonomi och övrig administration. Det krävs även att du har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt inom Excel och Word.

Då en stor del av dina arbetsuppgifter är administrativa och kommunikativa är du duktig på att kommunicera såväl internt som externt, samt talar och skriver svenska obehindrat. Om du arbetat inom fastighetsbranschen och använt olika stödsystem där är det meriterande. System som vi använder idag är Raindance, Faciliate, Qlikview.

Resor kan förkomma i tjänsten och giltigt B-körkort är ett krav.

Du har god förmåga att tala inför och entusiasmera såväl små som stora grupper. Då vi arbetar med stora kontaktnät där det är viktigt att underhålla relationer bör du vara lyhörd och ha god förmåga att relatera till andra människor. Vidare tycker du om att samarbeta och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt och smidigt sätt. Du är inte rädd för att prova nytt, är förändringsbenägen samt vill utveckla arbetssättet och gärna hitta nya lösningar och förbättringar som bidrar till hela verksamhetens utveckling.

Vi förutsätter att du, som vi, ser värdet i att ha kul på jobbet och att vara aktiv i att skapa ett bra socialt klimat på arbetsplatsen. Vi lägger också vikt vid att alla våra medarbetare lever upp till och är goda ambassadörer för Region Skånes värderingar: Välkomnande, Drivande, Omtanke och Respekt!

Vi är måna om att hitta rätt person lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Regionfastigheter utvecklar Region Skånes fastigheter. Vi förvaltar drygt 1 miljon m2 i egna fastigheter och ansvarar för fastighetsdrift och fastighetsunderhåll. Dessutom hyr vi cirka 500 000 m2 runt om i Skåne av andra fastighetsägare. Regionfastigheter ansvarar också för all om- och nybyggnation av Region Skånes lokaler. Just nu gör vi de största investeringarna någonsin på sjukhusområdena i Skåne, och bygger ut infrastrukturen med en servicedepå för Öresundstågen, spårvagnsdepå i Lund och planerar för flera nya bussdepåer. Vi är cirka 450 anställda med bred och stark kompetens inom byggprojektledning, teknik och fastighetsförvaltning. Vårt arbete bidrar till ständigt bättre förutsättningar för vård, trafik och utveckling i Region Skåne. skane.se/vibygger

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gunilla Sjöberg, rekryterare, GSF rekryteringsce
046-275 27 02
Anna Persson, Enhetschef
040-33 10 64
Marcus Enochsson, Rekryterare
046 - 275 26 93
Karin Falkboo, Rekryterare
046 - 275 27 17
Tony Carlin, Enhetschef Byggproduktion Helsingbo
046-17 10 00
Frida Nordvall, Enhetschef Byggproduktion Kristi
070-3938377
Joanna Moldovan, Rekryterare
046-2752713
Jens Hermansen - Fastighetsområdeschef
0768-87 14 97
Nina Hedgren - Rekryterare (vid frågor om rekryt
046-275 28 52
Malin Kihlman, Divisionschef Affärsutveckling
0768-89 09 53

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Regionfastigheter
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2023
  • Ansök senast: 23 april 2023

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Västra Storgatan 12
KRISTIANSTAD, 29189

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024