OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gårdsten är en stadsdel i norra Göteborg och Gårdstensbostäder ägs av Framtiden koncernen, som är helägd av Göteborgs Stad. Lägenhetsbeståndet omfattar 2 797 hyreslägenheter samt cirka 20 000 kvadratmeter lokalytor. Bolaget har över 7 000 boende som har sitt ursprung från många olika länder. Det är ett dynamiskt och kulturellt mångfacetterat bostadsområde.
Vårt företag är inte en traditionell hyresvärd. Genom socialt ansvar, engagemang bland hyresgäster och samarbete med förenings- och näringsliv utvecklar vi hela Gårdsten. Det gör vi ur tre perspektiv på hållbarhet: socialt, ekologiskt och ekonomiskt. Det har lett till att vi nu ses som en nationell och internationell förebild, med både priser och utmärkelser. Gårdsten har vänt från problemområde till förebild.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och utveckla Gårdsten tillsammans med oss?
Hos oss får du chansen att bidra till vårt arbete med att erbjuda attraktiva bostäder med omtanke om människorna, som själva tar aktiv del i sin livsmiljö och tillsammans med Gårdstensbostäder skapar och stärker sin välfärd och framtid.
Som administrativ koordinator är du bolagets administrativa resurs. Uppdraget innebär att stödja vår verksamhet i ordning och reda frågor och ingår bland annat följande:
• Hantera ärenden för VD
• Förbereda material och underlag inför styrelsemöten samt följa upp beslut
• Vara kontaktperson gentemot styrelsen
• Hålla ihop årsplanering och möteshjul för bolaget
• Behjälplig med organiseringen av interna events/konferenser och aktiviteter
• Ansvara för bokning av lokaler för våra hyresgäster
• Bokning av tjänsteresor
• Ansvara för förvaltningsbrevlådan
• Ansvara för att diarieföring
• Göra beställningar
• Hantera vårt intranät
• Skapa fakturaunderlag
• Kontering av leverantörsfakturor
• Avlastning i receptionen
• Skapa presentationer i PowerPoint
• Övriga administrativa uppgifter
Tjänsten ingår i uthyrningsavdelningen, som består av två uthyrare, receptionist, två projektledare, en folkhälsovetare och rapporterar till uthyrningschef.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning och/eller relevant arbetslivserfarenhet. Du har arbetat med administrativa arbetsuppgifter och är en strukturerad person.
Du är flexibel och trivs i en bred roll med varierande arbetsuppgifter för i denna spännande roll är ingen dag den andra lik. Andra viktiga egenskaper är att vara prestigelös och serviceinriktad. Vi ser gärna att du har erfarenhet från Fastighetsbranschen.
För att du ska kunna utföra dina arbetsuppgifter och kunna kommunicera med kollegor och våra hyresgäster, behöver du behärska svenska både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du även behärskar andra språk då många av våra hyresgäster kommer från världens alla hörn.
Att du har goda kunskaper i Officepaketet är ett krav för att klara av arbetet och vi ser positivt på att ha erfarenhet i att arbeta med de systemen som vi använder: Proceedo, Fast2, Ciceron Visma.
Vi erbjuder dig en spännande tjänst i en organisation som präglas av hög professionalism och engagemang.
Välkommen med din ansökan via länken i annonsen.
ÖVRIGT
Vi tar endast emot ansökningar via vår webb och rekryteringsportal. Du ansöker via länken i annonsen.
Framtidenkoncernen arbetar för att erbjuda ett hållbart arbetsliv och vara en inkluderande arbetsplats där människors olikheter tas tillvara, där medarbetare ska känna en hög grad av tillhörighet och där alla kan vara sig själva.
Som ett steg i att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen gör vi en bakgrundskontroll på slutkandidat.