Administrativ koordinator till globalt företag

Administrativ koordinator till globalt företag

Arbetsbeskrivning

ADMINISTRATIV KOORDINATOR TILL GLOBALT FÖRETAG

Vår kund, i norra Stockholm, är en global ledare inom tekniska produkter och lösningar som värdesätter sina anställdas kompetens och söker utveckla sina medarbetare. Affärsfilosofin för detta ledande bolag är att ägna intern talang och teknik för att skapa enastående produkter och tjänster som bidrar till ett bättre samhälle. Söker du möjlighet att utvecklas tillsammans med ett globalt och tryggt företag? Då är denna möjlighet helt rätt för dig.



OM TJÄNSTEN

I rollen som Administrativ koordinator hos vår kund är dina huvuduppgifter att stödja processen att optimera service och öka kostnadseffektivitet. Du arbetar tillsammans med en specifik KPI-divison och i dina arbetsuppgifter ingår bland annat kontroll och analys av reparationshastighet och kundnöjdhet. I din roll som Administrativ koordinator förväntas du även hålla kontinuerlig kontakt med diverse servicepartners samt kundtjänstavdelningen för att samarbeta i arbetet mot ökad operativ effektivitet och kundnöjdhet. Dina dagliga arbetsuppgifter blir därmed att övervaka arbetet med reparationer av vår kunds produkter samt kundernas nöjdhet i dessa frågor, för att sedan utläsa och justera arbetet utefter det långsiktiga resultatet.

Arbetsuppgifter:

- Skapa och presentera KPI-rapporter för ledningsgrupp och övriga intressenter
- Databashantering (exportering, justering eller skapande av datauppsättningar)
- Samarbeta med externa och interna intressenter
- Analysera data
- Prognostisera och följa upp rapporter och effektivitet
- Skapa och leda handlingsplaner för förbättringsarbete
- Stödja den dagliga verksamheten
- Hålla i utbildningar i KPI-relaterade ämnen

VEM ÄR DU

För att passa bra i denna roll som Administrativ koordinator hos vår kund bör du ha tidigare erfarenhet av kundservice/administration, gärna från logistikbranschen, samt vara en god lagspelare som är bekväm i att kommunicera öppet med sina kollegor. Vidare bör du vara drivande i arbetet samt besitta ett gott öga för detaljer då ditt arbete ofta går ut på att analysera och tolka data. I din roll förväntas du även hitta nya, flexibla lösningar och därmed krävs att du är en problemlösare som inte räds för att presentera sina idéer för kollegor och chefer.

Krav:

- Flytande engelska, i tal och skrift
- Gymnasial utbildning, gärna inom elektronik eller administration
- Erfarenhet av SAP (NERP), god erfarenhet av Excell
- Erfarenhet av administration och i att skapa och ändra databaser

Det är även meriterande om du har erfarenhet av SQL/Python samt om du har viss kunskap inom programmering. Det är även meriterande om du har kunskap av nordiska språk.



OM JOBANDTALENT

Jobandtalent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige har vi 6000 medarbetare och omsätter 2 miljarder kronor. Jobandtalent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.



ANSÖKAN

Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jobandtalent
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2023
  • Ansök senast: 18 augusti 2023

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024