Administrativ koordinator till Helhetslyftet, samv. och utvecklingsprojekt

Administrativ koordinator till Helhetslyftet, samv. och utvecklingsprojekt

Arbetsbeskrivning

Västra Götalandsregionen, som är Sveriges största folkhögskolehuvudman, förvaltar sex folkhögskolor, Billströmska, Dalsland, Fristad, Grebbestad, Göteborg och Vara.



Vi bedriver utbildning och folkbildning genom att deltagare kan läsa allmän kurs för att få behörigheter till högre studier eller profilkurs där de kan fördjupa sig i ett specialområde. Det finns ett trettiotal längre kurser att välja mellan. På flertalet av våra skolor driver vi också olika projekt för bland annat människor som står utanför arbetsmarknaden. Vi vill skapa möjligheter för individen, och för samhället, genom att arbeta för trygghet, delaktighet och framtidstro. Många säger att deras år på folkhögskolan var deras bästa år i livet. Folkhögskolorna gör skillnad och gör så att människor hittar sin framtid.







Administrativ koordinator sökes till Helhetslyftet – ett samverkans- och utvecklingsprojekt delfinansierat av Asyl- migration- och integrationsfonden (AMIF)

Projektägare - Folkhögskoleförvaltningen Västra Götalandsregionen

Vi söker en administrativ koordinator med stödjande funktion till ett större projekt med extern finansiering från AMIF -EU:s fond för asyl, migration och integration.

Dina arbetsuppgifter består av att samordna, administrera, samt bidra i projektutvecklingsarbete genom att stötta i framtagandet och hanteringen av strukturerad systematisk dokumentation av projektets arbete. I Helhetslyftet kommer 28 samarbetspartners verksamma i 17 kommuner inom Västra Götaland att arbeta tillsammans med 2400 tredjelandsmedborgare (TLM) för att förbättra möjligheten till arbete och studier för TLM-gruppen.

Förutom att fokusera på riktade insatser för TLM syftarprojektet till att lyfta samverkan mellan aktörer verksamma i arbetet med TLM. För att projektets alla insatser och lärdomar primärt ska bli kända och förstådda bland Helhetslyftets samverkande parter ställs höga krav på dokumentationshantering hos samverkansparterna och inte minst på projektets blivande administrativa koordinator.

Dokumentationens kvalitet är avgörande för rapportering och uppföljning av projektets insatser. Projektet hanterar en stor mängd kvantitativ och även kvalitativ dokumentation som ska dokumenteras och sammanställas. I arbetet ingår även ledningsstöd runt mötesadministration, hantering av enkäter och att göra underlag till presentationer av projektets resultat och arbete.

Projektets organisation

Som administrativ koordinator kommer du att ingå i folkhögskoleförvaltningens inre projektledningsgrupp, som består av projektledare, biträdande projektledare, administrativ koordinator, ekonom, kommunikatör och verksamhetscontroller, där du blir en viktig kugge enligt beskrivningen ovan. I den större projektledningsgruppen ingår ytterligare 12-15 personer vilka representerar de 28 samverkande parterna.  

Kvalifikationer
Som sökande till tjänsten som administrativ koordinator har du en akademisk utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning och ett intresse för projektets övergripande målsättningar. Du har erfarenhet av att ha dokumenterat och jobbat med systematiskt kvalitets- och utvecklingsarbete. I din roll som administrativ koordinator sammanställer du den dokumentation som löpande kommer från samverkande parter och färdigställer denna för vidare utvärdering och analys.  Du har god IT vana och kommunikativ förmåga. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Public 360 samt Teams och Microsoft 365:s övriga applikationer. 

Personliga egenskaper:
För att trivas i rollen som administrativ koordinator hos oss behöver du ha vana att arbeta självständigt, god analytisk förmåga, samt en god förmåga att kommunicera med andra.

Vi erbjuder ett omväxlande, självständigt och utvecklande arbete med möjlighet till flexibla arbetstider och distansarbete.

Villkor
Projektanställning tom 250831, heltid.

Intervjuer kommer att ske löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.  





Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Sammanfattning

Liknande jobb


13 november 2024

Är du en projektadministratör som tycker om att samarbeta?

Är du en projektadministratör som tycker om att samarbeta?

13 november 2024

Registrator till avdelningen för infrastruktur

Registrator till avdelningen för infrastruktur

12 november 2024

Utbildningsadministratör

Utbildningsadministratör

11 november 2024