Administrativ Koordinator till Hemtjänst

Administrativ Koordinator till Hemtjänst

Arbetsbeskrivning

Skurups kommun har runt 17 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar.

1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad!

Skurups vision 2045: Med hjärta och engagemang för livskvalitet, trygghet och utveckling skapar vi platsen där vi lever, verkar och växer – tillsammans. Skurups kommun är platsen för det goda livet.

Hemtjänsten i Skurup har alldeles nyligen förändrat sin organisation och består idag av fyra områden där varje område har en administrativ koordinator samt en övergripande roll för den mer långsiktiga samordningen. Denna annons avser roll inom området landsbygd norr.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna kommer att bestå av fler delar där resursplanering, schemaläggning och kommunikation är central. En god servicenivå är också viktigt.

Resursplanering:
Planera in så att personalen har rätt kompetens och färdigheter för att möta vårdbehoven.
Optimering av arbetsrundor för att minimera restider, ta hänsyn till personkontinuteten och maximera effektiviteten.
Tillhandahålla fungerande arbetsredskap och planera för dess underhåll. Bemannings- och vikarieplanering . Tillgodose kundens specifika behov och önskemål utifrån genomförandeplan samt fast omsorgskontakt

Schemaläggning:
Skapa schemaläggning för att kunna anpassa utförandet till förändrade vårdbehov och akuta situationer. Tillse att arbetstidslagen efterlevs i schema.

Kommunikation:
Tydlig kommunikation av förväntningar och ändringar i schema till medarbetare och kunder. Användning av digitala plattformar för snabb och enkel kommunikation är ett måste.

Information:
Säkerställa att alla har tillgång till aktuell information om vårdbehoven.
Hålla i överlämningsmöten mellan olika skift. Vara länken mellan olika hemtjänstgrupper och områden. Koordinera information till och från alla aktörer inom hemtjänst, dessa inkluderar blanda annat enhetschef, biståndshandläggare, sjuksköterska, rehabiliteringspersonal, undersköterska, kunder och anhöriga med fler.

Utbildning och kompetensutveckling:
Planera för att medarbetare ska kunna delta vid utbildningar för att upprätthålla och förbättra medarbetarnas färdigheter.

Service och samarbete:
För att passa i rollen behöver du ha sinne för service. Du behöver vara lösningsfokuserad och ansvarstagande. Samarbete över gränser och med olika roller är ett måste.

Alla administrativa koordinatorer bär gemensamt ansvar för att täcka vid varandras frånvaro.

KVALIFIKATIONER
Utbildningskrav:
- Godkänd gymnasieutbildning, meriterande med utbildning inom administration/logistik eller det arbetsgivaren bedömer likvärdigt område.

Erfarenhetskrav:
- Erfarenhet av socialt arbete eller service.
- Erfarenhet av arbete inom hemtjänst, särskilt boende, sjukhus eller administrativa roller inom vårdområdet.

Kunskapskrav:
- Flytande svenska i tal och skrift.
- God förmåga att navigera i olika digitala miljöer och system.

Det är meriterande om du har förståelse och viss kännedom kring kommunal ekonomi och relationen till verklighetsbaserad planering. Att ha kännedom om arbetstidslag och kollektivavtal är en fördel. Vi tror att ett öppet och nyfiket förhållningssätt till nya färdigheter och metoder är viktigt. Om du dessutom är engagerad vid verksamhetsförändringar som bidrar till organisationens positiva utveckling tror vi rollen passar dig.

En administrativ koordinator är en professionell roll inom vården som fokuserar på att effektivisera och optimera logistiken inom vårdmiljön för att säkerställa smidiga och effektiva processer.De huvudsakliga uppgifterna är att hantera resurser, planera och organisera flödet av kunder, personal, utrustning och material för att säkerställa att vårdverksamheten fungerar så effektivt och säkert som möjligt.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Har du beslut om skyddad identitet, kontakta rekryterande chef innan du ansöker till tjänsten.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skurups kommun, Landsbygd Norr
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 oktober 2024
  • Ansök senast: 30 oktober 2024

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024