Administrativ koordinator till Institutionen för tillämpad mekanik

Arbetsbeskrivning

Information om institutionen
Vid institutionen för tillämpad mekanik bedrivs internationell spetsforskning i samverkan med samhälle, näringsliv och nätverk av olika slag. Institutionen är en ledande aktör inom maskin- och fordonsteknisk forskning och forskningen behandlar både grundläggande och tillämpade frågeställningar. Vår uttalade målsättning är att säkerställa hållbara tekniklösningar för samhället genom tillämpad mekanik. 

Vår forskning bidrar bland annat till energieffektivare och säkrare fordon, bättre och miljövänligare tillverkningsprocesser, lättare konstruktionsmaterial, säkrare järnvägstransporter och en mer hållbar energiförsörjning.

Undervisning bedrivs inom grund- och forskarutbildning med verksamhet inom ett stort antal utbildningsprogram på kandidatnivå, institutionens båda internationella mastersprogram Automotive Engineering och Applied Mechanics samt inom de tre forskarskolorna Maskin- och fordonssystem, Solid- och strukturmekanik samt Termo- och fluiddynamik. Tillämpad mekanik bedriver även internationell fortbildning.

Institutionen omfattar idag sex forskningsavdelningar och en administrativ avdelning, totalt ca 190 anställda.

Information om avdelningen
Den administrativa avdelningen består idag av en institutionsekonom, fem ekonomer, tre studieadministratörer, en administrativ koordinator och en kommunikatör, som leds av den administrativa chefen. Vi verkar för att kärnverksamheten ska få bästa möjliga service inom administration, information, ekonomi, inköp mm. Nu behöver vi ersätta vår administrativa koordinator och letar nu därför efter en positiv och självständig administratör med stor social kompetens som vill vara med och vidareutveckla vårt stöd till verksamheten och samtidigt uppskattar att arbeta med många kontaktytor.

Beskrivning av tjänsten
Du blir en av Chalmers och institutionens administratörer. Du kommer att ha en central roll som stöd till institutionsledningen på Tillämpad Mekanik och du kommer att arbeta löpande med att sammankalla och delta i ledningsgruppen, skriva protokoll, följa upp handlingsplaner och boka aktiviteter. Du kommer att på olika sätt bistå prefekt och ledningsgrupp samt vara kvalificerat stöd i Verksamhetsplaneringsprocessen (VP). I tjänsten ingår också att diarieföra institutionens handlingar. Du kommer vara med och samordna institutionens konferenser och möten och agera beställare i dessa sammanhang. Vi erbjuder dig en utvecklande tjänst med ambitiösa och trevliga kollegor och ett klimat som är positivt, nytänkande och framåtsträvande.

Kvalifikationer
Du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna ur olika perspektiv.

- trivs med en blandning av rutinuppgifter och mer avancerade uppgifter
- har en förmåga att ta egna initiativ och arbeta självständigt
- har ett intresse för systemstöd och har mycket goda kunskaper i officepaketet
- har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.

Arbetet innebär att möta och bemöta människor i många olika sammanhang och därför är öppenhet, sinne för service och förmåga att samarbeta, några egenskaper av stor betydelse. För att trivas behöver du också vara självständig och trygg såväl som person som i din professionella roll. Du sköter dina uppgifter på ett effektivt, noggrant och ansvarstagande sätt, samt ha god förmga att planera och prioritera. Det är även meriterande om du har några års erfarenhet ifrån arbete inom universitet och högskola. Lämplig bakgrund är gymnasieexamen, gärna kompletterad med högskolestudier

Chalmers arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare. Jämställdhet och mångfald är viktiga grunder för all verksamhet på Chalmers.

Sista ansökningsdag: 2015-04-21


Vid frågor, vänligen kontakta
Administrativ chef Angela Hillemyr
E-post: angela.hillemyr@chalmers.se
Telefon: 031-772 2145

HR specialist Kristin Hessel
E-post: kristin.hessel@chalmers.se
Telefon: 031-772 1139




*** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Chalmers Tekniska Högskola AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt kollektivavtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 7 april 2015

Besöksadress

412 96 Göteborg 41296 Göteborg
None

Postadress

Chalmersplatsen 4
Göteborg, 41296

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

Executive Administrator

Executive Administrator

22 november 2024

18 november 2024