Administrativ koordinator till Mips

Administrativ koordinator till Mips

Arbetsbeskrivning

Trivs du som bäst när du får arbeta i en koordinerande roll med stor frihet under ansvar? Mips söker efter en administratör med en positiv attityd som brinner för att göra det lilla extra för sina kollegor på kontoret.

OM TJÄNSTEN
Vi på Academic Work söker för vår kunds räkning en administrativ koordinator till Mips. Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att processen sker via Academic Work men du kommer att anställas direkt hos rekryterande företag.

Mips är ett bolag som specialiserat sig inom hjälmsäkerhet och är idag världsledande inom sin industri. De säljer sina produkter till hjälmtillverkare som implementerar MIPS teknologi i hjälmar som sedan marknadsförs till slutanvändare. De arbetar med ett flertal av de större hjälmtillverkarna i världen inom kategorin sporthjälmar, men säljer även bolagets lösningar till varumärken verksamma inom kategorierna motorcykel- och säkerhetshjälmar.

Tjänsten som administratör är av bred karaktär och innefattar varierande arbetsuppgifter. Din känsla för service sträcker sig ända ut i fingerspetsarna och du är inte rädd för att hugga i där det behövs. På kontoret förväntas du ta ett mycket stort ansvar, du ser detaljer och uppmärksammar minsta lilla avvikelse.

Du erbjuds


* En innovativ arbetsplats som arbetar med en internationell spelplan
* Goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom bolaget


* Härligt gäng kollegor som är i ständig rörelse - kanske på ett pass på deras egna gym eller en cykelrunda på lunchen?

* Ett utvecklande arbete i ett högt tempo med ett brett ansvarsområde


ARBETSUPPGIFTER
I rollen kommer du dagligen att vara i kontakt med många kollegor internt. Din prestigelösa inställning får dig att både identifiera och hugga tag i alla möjliga typer av arbetsuppgifter - praktiska, administrativa och koordinerande. I rollen erbjuds du friheten att på egen hand se utvecklingspotential i arbetsmiljön och genomföra förändringar för att se till att dina kollegor har allt de kan tänkas behöva för att genomföra sina arbetsuppgifter. Du är en viktig ambassadör för bolagets värderingar, ett första intryck för deras besökare och den som ser till att kontoret är inspirerande och professionellt fungerande.

Ett axplock av dina ansvarsområden:


* Hantera inkommande leverantörsfakturor i faktura system (lägga in i ERP system (Monitor), kontera, skicka ut på attestflöde, slutkontera och förbered för betalningsförslag – tas sedan vidare inom finans)
* Viss kvittohantering i vårt utläggssystem (Aspia)
* Administration och registrering av inkommande gods.
* Tulldeklarationer för import/export och kontakt med fraktbolag dagligen
* Ha kontroll över material som ska återvinnas/destrueras
* Hålla ordning i de gemensamma lokalerna (Torka ytor, köpa frukt, vattna blommor, fylla på kaffemaskinen, se till att skrivare fungerar med toner/papper etc)
* Ta emot besök, informera om parkering mm
* Genomföra och ta emot leveranser till köket, hantera administration kring matbeställninga samt ha kontroll av förbrukningsvaror
* När nya medarbetare anställs på företaget är det du som förbereder med behörigheter och verktyg samt sträcker ut en välkomnande hand


VI SÖKER DIG SOM
* Har arbetslivserfarenhet av receptionsarbete eller annan administrativ tjänst


* Har tidigare arbetat med leverantörsreskontra
* Brinner för service och kontakt med människor
* Har goda kunskaper i både svenska och engelska
* Välkomnar tekniska utmaningar
* Har goda kunskaper i officepaketet
* Arbetslivserfarenhet av receptionsarbete eller annat relevant område


Rollen som Office Manager passar dig som är:
* En prestigelös glädjespridare som underlättar vardagen för sina kollegor
* Ambitiös och får saker att hända – du är helt enkelt den som ser allt i god tid och ligger steget före alla andra
* Lösningsorienterad - du är flexibel och har förmågan att snabbt hitta lösningar på problem
* Självgående och kan hantera stressiga situationer
* Noggrann och låter ingenting falla mellan stolarna

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid ditt intresse för rollen och dina personliga kompetenser. Motivera väl i din ansökan varför du valt att söka just denna tjänst.

Övrig information


* Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid
* Placering: Täby, Stockholm
* Anställningsform: Tillsvidare
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Mips önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.


INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om Mips på deras hemsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2022
  • Ansök senast: 19 februari 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


20 december 2024

Team Manager

20 december 2024

20 december 2024