Administrativ Koordinator till PwC

Arbetsbeskrivning

The Pace söker nu en proaktiv och strukturerad Administrativ Koordinator till vår kund PwC och deras affärsområde Advisory. Uppdraget är långsiktigt och initialt 6 månader med mycket goda chanser till förlängning alternativt fortsatt anställning hos PwC. Placering för uppdraget är på PwC:s moderna huvudkontor på Torsgatan 21 vid St Eriksplan med start i början av 2023.

Ditt uppdrag

I rollen som administrativ koordinator kommer du arbeta mot och stötta två till tre olika enheter inom affärsområdet Advisory med alltifrån planering, koordinering och prioritering i det dagliga arbetet där du kommer vara delaktig i stort som smått. I rollen ingår också att du ser till att servicen på kontoret är i världsklass och att trivseln är god. Du kommer ingå i ett stort administrativt team med härlig energi och hög kompetens där du har möjlighet att utbyta erfarenheter och utveckla din administrativa och serviceinriktade ådra.

I rollen som Administrativ Koordinator har du en nyckelposition där du har helhetssyn över dina enheter och kommer agera spindeln i nätet och vara en ovärderlig go to-person.

För att passa för rollen tycker du om att arbeta i ett högt tempo och med varierande arbetsuppgifter – för i denna spännande roll är ingen dag den andra dagen lik. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

Hantera fakturering, kontera leverantörsfakturor, reseräkningar, attestering av tidrapporter samt annan projektadminstration
Förbereda material och underlag inför möten samt följa upp och driva på actions och beslut
Årsplanering med diverse möten för enheten
Supportera i rapport och offertarbete med att skapa layouter i Google Slide och Google Docs
Ansvara för och ordna med diverse interna events och aktiviteter
Koordinering av resor och tillhörande administration
Övriga administrativa och koordinerande arbetsuppgifter






Din bakgrund

Vi söker dig som arbetat ett par år i en koordinerande, projektledande och/eller administrativ roll där du nu vill växla upp och utvecklas. Du älskar att ge god service och vara spindeln i nätet samt se hur din insats bidrar till att din omgivning har bästa förutsättningar att arbeta effektivt och lustfyllt. På PwC arbetar du i Googlemiljön vilket gör det meriterande om du är bekväm med Googles verktyg. Har du inte tidigare arbetat i den miljön har du goda kunskaper i samtliga delar i Officepaketet och har en nyfikenhet och ett intresse för att utvecklas i den digitala miljön. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.



Rollen som administrativ koordinator på PwC är både en central och viktig roll. För att vara framgångsrik i den ser vi att du är lösningsfokuserad samt att du arbetar proaktivt och har förmågan att självständigt prioritera samt omprioritera vid behov. Rollen ställer krav på hög integritet och god kommunikationsförmåga då du kommer ha många kontaktytor där du tycker om att bygga relationer. Vi lägger stor vikt vid personlig matchning och värdesätter att du har lika lätt för att samarbeta i team som att arbeta självständigt.

Om PwC

Idag vet de flesta att PwC är Sveriges största och ledande företag när det gäller revision, redovisning och rådgivning. PwC är också en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Dels för att deras 60 000 klienter ger dig möjlighet att arbeta med både små och stora uppdrag inom alla sektorer. Dels för att du får chansen att arbeta sida vid sida med några av landets vassaste revisorer, konsulter och skatterådgivare.

PwC är ett kunskapsföretag vars viktigaste tillgång är alla kunniga och engagerade medarbetare. För att klara av sina utmaningar i framtiden så gör dom allt de kan för att ta tillvara den kompetens och erfarenhet som finns hos deras medarbetare. Läs mer på PwCs egen hemsida.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Kandidatansvarig Elin Eriksson (elin.eriksson@thepace.se) och Affärsområdeschef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2022
  • Ansök senast: 9 januari 2023

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024