OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
"Together we make the sea transparent"
- På MMT Sweden AB arbetar en unik sammansättning av entusiaster som har möjligheten att synliggöra det osynliga. Nu finns möjligheten för dig att samla på dig meriterande erfarenhet för framtiden i rollen som junior Administrativ Koordinator. Fortsätt läs och sök redan idag då vi arbetar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN:
MMT verkar inom offshoreindustrin för marina bottenkarteringar med syfte att kartlägga bottnar inför byggandet av marin infrastruktur, inspektioner av pipelines och andra marina strukturer på och i botten, runt om i Europa. Tjänsten är placerad på MMT:s huvudkontor i Göteborg vid Nya varvet där dem sitter i fantastiska lokaler precis vid vattnet! Det finns även möjlighet att arbeta hemifrån, men kunden ser gärna att man är på plats den första tiden för att få rätt förutsättningar att komma in i arbetet och lära känna sina nya kollegor.
MMT är under en transformativ fas där dem behöver en strukturerad, kommunikativ och kvalitetsmedveten "Administrativ Koordinator". Du kommer tillhöra MMT:s HSEQ-avdelningen och arbeta tillsammans med fyra andra kollegor som är specialister inom hälsa-, säkerhets- och miljöfrågor. Detta är en flexibel roll där du kommer få stötta upp dem olika avdelningarna internt på MMT för att förändringsarbetet ska ske på ett korrekt, effektivt och smidigt sätt. Det här är en tjänst för dig som antingen studerar inom relevant område och är öppen för att arbeta minst 50% eller för dig som nyligen avslutat en eftergymnasial utbildning.
De primära arbetsuppgifterna för tjänsten är att övergripande kontrollera och ansvara för projektdokument, stötta kollegorna i teamet i det dagliga arbetet, uppdatera så logga/dokument/beskrivningar är uppdaterade efter den nya organisationsstrukturen så allting ser korrekt och snyggt ut, granska styrdokument samt ha ett övergripande ansvar för att intern dokumentation följs enligt MMT:s kvalitetsstandarder. All dokumentation sker idag i Sharepoint så MMT ser det som fördelaktigt om du är väl bevandrad med systemet.
Rollen innebär periodvis ett högt arbetstempo samtidigt ställs fortfarande krav på noggrannhet och kvalitét i arbetet.
VI SÖKER DIG SOM:
Antingen läser en eftergymnasial utbildning inom administration eller liknande och är öppen för att arbeta minst 50% eller är nyexaminerad och vill samla meriterande erfarenhet till framtidenHar viss vana av att administrera och strukturera i ett dokumenthanteringssystem, starkt meriterande om du jobbat i Sharepoint eller VisioGillar att ge service mot såväl kunder som kollegorHar lätt för att lära dig nya arbetssätt och är flexibel i att hantera olika arbetsuppgifter samtidigtTalar och skriver felfritt på både engelska och svenska, engelska är MMT:s koncernspråketHar datavana och lätt för att sätta dig in i olika system
Vi lägger stor vikt vid rätt person för rollen. Eftersom jobbet kräver att man följer specifika riktlinjer och dokumentkoder så ser vi gärna att du som person är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Du är samtidigt kommunikativ, flexibel och trivs i en roll som består av administration och koordinering.
OM KUNDFÖRETAGET:
MMT provides the Oil & Gas, Renewable Energy and Interconnector industries with high-resolution marine surveys, asset integrity and construction support. In addition, we support governments, companies, organizations and investors in exploring the seafloor. To date, we have surveyed in the North Sea, Atlantic Ocean, Bay of Biscay and Gulf of Mexico.
Our teams of highly skilled and experienced specialists are determined to provide the most committed and best service on the market. We develop new processes and equipment—based on the latest technology—in order to meet and exceed every client’s expectations. Läs gärna mer om MMT här.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday och arbeta 100% hos kund. Tjänsten sträcker sig till slutet av mars 2022, med möjlighet till förlängning.
ÖVRIG INFO:
Omfattning: 50% - 100%, flexibelt beroende på om du är student eller färdigexamineradStartdatum: OmgåendePlacering: Göteborg, Nya VarvetKontaktuppgifter: Gabriella Bergström, gabriella@friday.seLön: fast månadslön, marknadsmässig
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?