OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Letar du efter ett roligt, varierat och självständigt arbete i nära samverkan med andra? Trivs du i en föränderlig miljö där service och kontinuerlig utveckling står i fokus? Då kan du vara den vi söker!
Wennerlunds är en platt organisation där beslut fattas snabbt och på nära håll. Företaget som varit en stabil industrileverantör sedan 1932 är ett framgångsrikt företag med tillväxt och utveckling i fokus. Wennerlunds specialitet är transportband, drivremmar och kuggremmar och är idag den ledande leverantören inom segmentet. Tjänstens placering är i trevliga lokaler i Åbro och arbetsmiljön är familjär, internationell och dynamisk.
Välkommen in med din ansökan till en tjänst som erbjuder utveckling och ansvar!
Ansvarsområden
I rollen som administrativ koordinator kommer du ha en nyckelroll och ett brett varierat arbete. Du har många nationella och internationella kund- och leverantörskontakter via telefon och mail. Dagliga arbetsuppgifter består t.ex. av orderhantering, offertarbete, uppföljning, inköp och hantering av leverantörsfakturor. Vidare är du behjälplig och stöttar företagets säljare och övrigt förekommande arbetsuppgifter som uppkommer på ett mindre kontor. Företaget står inför byte av affärssystem och i tjänsten ingår att vara en drivande part i implementeringsarbetet. I tjänsten ingår även ständigt förbättringsarbete av processer och rutiner.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är strukturerad och van vid att arbeta med administrativa uppgifter, gärna från mindre bolag i bred roll. Du har ett brinnande intresse för kundservice och ditt arbetssätt präglas av ett självständigt driv, uppskattar egna ansvarsområden med god förmåga att organisera och prioritera arbetsuppgifter. Likväl behöver du ha en god samarbetsförmåga då du även kommer arbeta tillsammans med övriga medarbetare.
Du är trygg med telefonen som arbetsverktyg med god telefonvana. Du äger en kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska och engelska. Du har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel och erfarenhet från ekonomisystem. Vidare har du intresse och förståelse för ekonomi och siffror. Önskvärt är erfarenhet av CRM system och meriterande om du tidigare har erfarenhet av implementering av affärssystem. B-körkort är ett krav.
För att trivas och lyckas i tjänsten har du ett bidragande, prestigelöst och hjälpsamt sätt!
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2022-05-18, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Rekryteringen sker i samband med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anne Hansson på telefon 072 988 9405 eller via e-post: anne.hansson@randstad.se
Om företaget
Industrileverantör sedan 1932.
Wennerlunds startades 1932 och producerade från början verktyg till industrin. Under 1960-talet ändrades inriktningen och bolaget specialiserade sig på transportband, drivremmar och tillhörande industriutrustning.
Wennerlunds är idag den ledande leverantören inom vårt segment. Vi har egen tillverkning av temperaturbeständiga band som tål extremt höga påfrestningar. I vårt breda sortiment finns allt mellan millimetertunna band till kraftiga kuggremmar i gummi från marknadens största aktörer.
Om en standardprodukt saknas tar vi fram en skräddarsydd lösning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044