OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Barnanestesi-Operation och Intensivvårdsverksamhet
Sjukvård
Vill du vara med om en spännande resa in i framtidens hälso- och sjukvård tillsammans med oss inom barnsjukvården? Vill du jobba administrativt i en mycket spännande verksamhet med mycket anhörigkontakt? I så fall kan denna tjänst vara något för dig.
Enheten för vårdadministration är en verksamhet inom Astrid Lindgrens Barnsjukhus där cirka 120 medicinska sekreterare och administratörer ingår. Nu söker vi en medicinsk sekreterare till vår anestesi-operation och intensivvårdsverksamhet i Solna.
Verksamheten utgör en av få specialiserade verksamheter för anestesi-, operation och intensivvård för barn i Sverige och har som uppdrag att bedriva sjukvård på hög internationell nivå. Denna tjänst riktar sitt administrativa stöd främst åt enheterna ECMO och smärtbehandlingsenheten.
ECMO. Behandlar nyfödda, barn och vuxna med akut livshotande lung- och/eller hjärtsvikt. Smärtbehandlingsenheten för barn tar hand om nyfödda och barn som behöver smärtbehandling i olika situationer exempelvis postoperativt i samband med procedurer/ingrepp och komplexa smärttillstånd. En öppenvårdsmottagningen finns dessutom som en del av verksamheten.
Arbetsuppgifter:
Dina arbetsuppgifter är mycket varierande och består till viss del av journalskrivning och DRG/KVÅ-kodning. IT-stöd till verksamheten, samt ULP-fakturering är också arbetsuppgifter som ingår i uppdraget.
Utöver detta ska du vara ett allmänt administrativt stöd åt sektionens läkare med mycket varierande administrativa uppgifter, så som exempelvis statistikrapportering.
Du kommer att ha en del anhörigkontakt.
Dokumentation sker i Take Care. Rapportering och viss statistik sker i andra IT-system.
Vi erbjuder dig ett arbete med stort eget ansvar och stor variation där dagarna ser mycket olika ut. För att få det administrativa flödet att fungera krävs stor yrkes-skicklighet och noggrannhet. Vi är mycket måna om vår höga kvalitet och strävar alltid efter att arbeta utifrån ständiga förbättringar.
Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga sekreterare och övrig personal inom vårt verksamhetsområde. Du har stora möjligheter att lägga upp ditt eget arbete och vara behjälplig med övrigt administrativt stöd inom verksamhetsområdet.
Kvalifikationer:
Du är utbildad medicinsk sekreterare och har några års erfarenhet av yrket. Mycket meriterande med tidigare sjukvårdsbakgrund.
Erfarenhet och utbildning i DRG är ett krav.
Har du tidigare erfarenhet av slutenvård är det ett stort plus.
Du måste tycka om att ha patient- och anhörigkontakt.
Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i engelska.
Personliga egenskaper:
Du är engagerad och värdesätter ditt arbete högt.
Du är ambitiös och tycker att service är mycket viktigt.
Du är lätt att samarbeta med, både tillsammans med dina närmsta kolleger och kolleger från andra yrkesgrupper.
Du tycker att förbättringsarbete är viktigt och du anser att kvalitet i ditt arbete är en självklarhet.
Under hösten 2016 flyttar vi in i NKS. Ordning och reda och strukturerat arbete är därför egenskaper som är viktiga hos dig.
Vi arbetar alltid utifrån Karolinska Universitetssjukhusets värderingar - Ansvar, Helhetssyn och Medmänsklighet.
Övrig information:
Vi förespråkar friskvård och erbjuder möjlighet att träna i våra fina personalgym.
Inom vårdadminstratation ges det stora möjligheter till personlig utveckling och kompetensutveckling.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. <b>Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.</b>