Administrativ kundtjänstmedarbetare

Administrativ kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Om företaget
“We are innovators who make purpose-built technical apparel and gear for life´s most demanding missions.”
5.11 offer a creative and data-driven environment where your efforts will play an important role. Becoming part of 5.11 means becoming part of a company in constant change. 5.11 Tactical is one of the fastest growing and most well-known brands of tactical apparel, gear, and functional products in the world. They work closely with first responders, tactical operators, industrial and fitness professionals around the globe to create unique and highly functional products.
The office in Malmö is responsible for sales and distribution, serving B2B and B2C-customers in Europe, Middle East, and Africa.
Om tjänsten
Vill du ha ett jobb där du uppmuntras ta ansvar, vara innovativ och ge bästa möjliga service till kunden? Till 5.11 kundtjänst söker vi en positiv och lösningsorienterad person med brinnande intresse för service. Följ med på 5.11 resa att bygga upp en ledande serviceavdelning som ständigt utvecklas. Nu utökar de kundtjänstteamet och söker därför ytterligare medarbetare till sitt kontor i Malmö.
I rollen som kundtjänstmedarbetare på 5.11 kommunicerar du med återförsäljare och slutkunder i Europa, Mellanöstern och Afrika som berör orders, leveranser, tillgänglighet, produkter, returer m.m. Merparten av kommunikationen sker via mail och på engelska där du ansvarar för att 5.11 servicenivå är i världsklass. Du ser därför till att fånga varje möjlighet att ge kunderna en exceptionell kundupplevelse. Mer specifikt kommer du arbeta med:
- Hantera frågor och ärenden från kunder, bistå med diverse leveransinformation samt lösa eventuella kundönskemål och problemställning
- Hantera och administrera beställningar och kundreklamationer
- Samarbeta med övriga avdelningar för att tillsammans ge den bästa servicen till 5.11 återförsäljare och slutkunder
- Skapa dokument till exporter utanför EU
- Arbeta kontinuerligt med förbättringsmöjligheter
- Arbeta tillsammans med marknadsavdelningen i anslutning till olika kampanjer
- Hantera övriga administrativa uppgifter
Om dig
För att vara framgångsrik i rollen som kundtjänstmedarbetare hos 5.11 krävs:
- Avslutad gymnasial utbildning
- Erfarenhet av att arbeta i en serviceorienterad roll som innefattat kundkontakt
- Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
- Övriga språkkunskaper är meriterande, framförallt tyska
- God dator- och systemvana, erfarenhet av Microsoft Dynamics är meriterande
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med export, tulldokument och deklarering är meriterande
- Det är fördelaktigt om du har ett genuint intresse av en aktiv livsstil och förståelse för funktionella kläder och utrustning
Som person har du ett stort intresse av att arbeta inom service och tycker det är kul att lösa problem. Du har en positiv inställning, tar ett stort ansvar och ägandeskap över ditt arbete samt trivs med att arbeta i ett internationellt team. Ditt arbete genomsyras av en hög grad av engagemang, noggrannhet, nyfikenhet och vilja att lära dig. Dessutom har du ett stort fokus på att leverera högkvalitativ service gentemot kund där din kommunikativa förmåga har stor betydelse.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Limhamn
Omfattning: Heltid, kontorsarbete
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Kundtjänst, Service, Customer Service, orderhantering, administration, export, tulldokument, Microsoft Dynamics, rekrytering, Skåne, Malmö, Lund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EMPLOID
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2021
  • Ansök senast: 23 december 2021

Postadress

Jungmansgatan 12
MALMÖ, 21111

Liknande jobb


23 december 2024