Administrativ lagerarbetare sökes för långsiktigt uppdrag ho

Arbetsbeskrivning

Administrativ lagerarbetare sökes för långsiktigt uppdrag hos Envirotainer
Är du en noggrann och strukturerad medarbetare som trivs du med ansvar och har intresse och förståelse för logistik? Har du erfarenhet av arbete inom Lager & Logistik och är redo att ta nästa kliv i karriären och arbeta mer administrativt? Då har vi rätt tjänst för dig!

Randstad söker nu en administrativ lagerarbetare för långsiktigt uppdrag hos Envirotainer. I din roll kommer du arbeta nära företagets logistikkoordinator och bidra till att logistiken flyter på gentemot kunder och den interna produktionen.

Envirotainer är ett spännande och expanderade företag som har sin produktion och produktutveckling belägen i Rosersberg, där de levererar temperaturreglerande containrar för flygtransport av läkemedel. Med sina världsledande produkter och tjänster säkerställer Envirotainer rätt temperatur under transporten – från lastning till leverans – på en global marknad.

Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Randstad, men arbeta ute hos en av våra kunder. För rätt person finns goda möjligheter att efter en tid bli överrekryterad och anställd direkt hos Envirotainer.

Uppdragsgivare: Randstad

Ort: Rosersberg

Omfattning: Heltid, må-fr 7-16

Arbetsbeskrivning
I din roll kommer du att arbeta nära avdelningens Logistikkoordinator och avlasta denna med administrativa arbetsuppgifter. Du kommer även komma att arbeta operativt på lagret om behovet uppstår och kommer således bli en naturlig länk mellan den operativa och administrativa avdelningen. Du agerar som ”spindeln i nätet” och ser till att tillverkningsprocesserna flyter på effektivt. Du bidrar även till att logistiken kring reservdelar och produkter fungerar genom att leverera rätt artiklar i rätt tid till företagets kunder. Arbetsuppgifterna utförs i fräscha industrilokaler.

Administrativa uppgifter förekommer såsom:

• Boka frakt
• Tullhantering
• Ta emot order från kund
• Allokera material till kundorder – material analys, kontakta planering, inköp, produktion m.fl.
• Skicka orderbekräftelse till kund.
• Kommunikation med reservdelspackning.
• Packa reservdelar, godsmottagning, ankomstkontroll mm.
Hos Envirotainer ges du möjlighet att få jobba i en spännande miljö och utvecklas vidare inom logistik och produktion. Du har en ansvarsfull uppgift i och med att du säkerställer god kvalitet i tillverkningen av containrarna, och därmed säkrar läkemedlens hållbarhet världen över. Du är en del av The Active Cold Chain! Läs mer om Envirotainer här: http://www.envirotainer.com/ [ http://www.envirotainer.com/ ]

Kvalifikationer
Du som söker är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du är en lagspelare som inte är rädd att hugga i och ta egna initiativ i det dagliga arbetet. Du trivs i en samordnande roll och har god förståelse för logistikflöden, samt är noggrann i ditt utförande och i dokumentationen av arbetet. Vi ser även att du har en god kommunikativ förmåga och kan överblicka helheten för att bidra till en effektiv produktion tillsammans med de övriga avdelningarna. Vidare har du en god social förmåga, och bidrar till företagets positiva laganda!

Vi ser med fördel att du bor norr om Stockholm så att du har nära till arbetsplatsen.

Kraven för tjänsten är:

• Några års erfarenhet av lagerarbete
• Goda datorkunskaper och systemvana
• Goda kunskaper i Svenska och Engelska
Meriterande för tjänsten är:

• B-körkort
• Traverskort
• Erfarenhet av arbete i tillverkande industri
• Truckkort för A1-A4, B1-B4
• God körvana av skjutstativstruck (B3)


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som konsult är du ambassadör för Randstad och representerar oss på ett professionellt sätt. Som person har du lätt för att samarbeta i team likväl som att arbeta självständigt. Eget ansvarstagande genomsyrar alltid ditt arbete. Gillar du att göra ett bra jobb och pröva på nya saker? Är du flexibel och driven med stor initiativförmåga? Då finns chansen till många spännande uppdrag hos oss.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Parisa Tahmi | parisa.tahmi@randstad.se [ mailto:parisa.tahmi@randstad.se ]

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 30 april 2018

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Administratör till Servicecenter

18 december 2024

17 december 2024

Säljkoordinator

Säljkoordinator

13 december 2024