Administrativ ledningskoordinator

Administrativ ledningskoordinator

Arbetsbeskrivning

Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?


Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 000 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Vi arbetar efter vår värdegrund där individens behov står i centrum. Våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.



Om oss
Hemvård, rehabilitering och service för seniorer är det samlade namnet för Lunds kommuns egen organisation som ger omvårdnad, stöd och service till personer över 65 år.

Inom verksamhetsområdet finns sexton hemvårdsenheter, korttids- och växelvård, dagverksamhet, vård- och omsorgsjour, seniorverksamhet, restauranger, anhörigcenter och volontärverksamhet. Lunds kommun tillämpar kundval för brukarna inom hemvården. Nu söker vi en administrativ ledningskoordinator (föräldravikariat) med uppdrag att stötta verksamhetschefen i personaladministrativa och ledningsrelaterade frågor. Vi finns på Bangatan i Lund, mitt emot centralstationen, i nyrenoverade lokaler.

Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag innebär att du stöttar verksamhetschefen i frågor som berör ledning och personal. Planera och lägga upp introduktion av nya enhetschefer, delta i och planera ledningsmöten och konferenser, skriva protokoll/riskbedömningar/utredningar m.m. Du kan även komma att samarbeta med HR i vissa personalfrågor.

Utöver ovanstående uppdrag kan det även bli aktuellt för dig att hålla i sommarrekryteringen till våra hemvårdsområden. Vi använder Varbi som rekryteringssystem.

Vi söker dig som
- är strukturerad och tycker om att ha många bollar i luften samtidigt.
- är serviceinriktad och kommunikativ.
- har ett intresse för organisation- och ledarskapsfrågor.
- har en kandidatexamen i socialt arbete eller personalvetenskap, alternativt annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- uttrycker dig väl i tal och skrift.

Övrigt
Föräldravikariat för perioden 210301 - 211231.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2020
  • Ansök senast: 7 januari 2021

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024