OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Maxkompetens Sverige AB
Dina arbetsuppgifter
På uppdrag åt kund söker vi omgående en administrativ logistiker som främst skall arbeta med att:
- ABC analyser på artikeldata för framtagning av förslag på förbättringar i parametersättningen med målet att minska kapitalbindning på vårt komponentlager
- I samarbete med kollegor från logistikavdelningen, analysera och utveckla kapitalstarka artiklar samt bidra i uppföljningen av materialbrister och därtill kopplade åtgärder
- Administrera parametersättningar på artiklar i samband med in- och utfasning av artiklar
- Uppgifter kopplade till vårt arbete att ständigt förbättra processer och flöden inom logistik
- Uppgifter kopplade till skeppning och fakturering av färdiga maskiner
- Uppgifter kopplade till löpande projekt inom logistik
Din profil
Som sökande ser vi gärna att du har en högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot logistik och/eller erfarenhet av administration inom logistik. Du arbetar lösningsfokuserat och är beredd att ta eget ansvar inom ovan arbetsuppgifter. Du är en lagspelare som är noggrann, nyfiken och har ett starkt intresse för att utvecklas inom logistik.
Vidare kommer du att arbeta på ett företag med internationell koppling, vi ser därför att dina kunskaper i engelska är mycket goda. I övrigt har du goda kunskaper av affärssystemet Movex eller annat likvärdigt system. Excelkunskaper ser vi som en självklarhet.
Start: Augusti eller enligt överenskommelse.
Arbetstid: Dagtid.
Välkommen med din ansökan redan idag, då urval och intervjuer sker löpande!
Kontaktpersoner på detta företaget
Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111