Administrativ logistiker till ledande globalt spedtionsbolag!

Administrativ logistiker till ledande globalt spedtionsbolag!

Arbetsbeskrivning

Vår Kund
At Scan Global Logistics, we exist to make the world a little less complicated. We are a global logistics
organization with employees and partners all over the world. As well as our leading position in the
Nordic market, our global transportation network enables us to reach even the most remote corners of the
world. By bringing a human approach to everyone everywhere, we combine know-how and
entrepreneurship to make the small difference that truly matters. We are there wherever you need us. For
over 30 years, we have been developing a flexible organization that is geared toward providing personal
advice and tailor-made logistics solutions.

At the core of our DNA is a ‘can-do-attitude’ and the willingness to always walk the extra mile to find
the right solution. We support all processes in Supply Chain Management for businesses in every field.
Whether you require transportation from A to B or a more complex logistics solution, our goal is to keep
you, and your customers, one step ahead. We are Scan Global Logistics and we will keep finding new
ways to make the world a little less complicated.


Trivs du i logistikbranschen och känner dig bekant med dokumentation kring fraktsätt? Vill du spetsa din kompetens på ett av dom ledande globala speditionsbolaget? Har du dessutom erfarenhet av remburshantering (Letter of credit) är du klockren för denna tjänst!

Om tjänsten
Rollen innebär både utförande men också granskning av dokument för sändningar världen över. Din uppgift är att säkerställa att leverans sker på ett korrekt sätt och enligt de föreskrifter som gäller, en kontrollfunktion som är viktig för att säkerställa kvalité, förhindra fördröjningar och returer för hela bolaget. Tillsammans med 2 kollegor utgör ni ett team som går under Control Tower funktionen mot Ericsson som är kundkontot.

Vem söker vi till denna tjänst
Vi söker dig som har förkunskaper inom frakt och logistik. Du som söker trivs i en administrativ roll och har öga för detaljer, du arbetar noggrant och strukturerat och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Som person är du positiv, engagerad och gillar att arbeta i team så väl som på egen hand.

Arbetstider
Måndag - fredag
08-16.45

Dina arbetsuppgifter
• Dokument och kvalitets verifiering av landspecifika dokument
• Utfärdande av dokument kopplat till sändningar
• Uppföljning med produkt
• Fakturering till kund
• Administrering kopplat till sändningar


Krav
• Förkunskaper kring olika fraktsätt (kopplat till dokument)
• Erfarenhet av Letter of Credit
• Erfarenhet av utfärdande av landspecifika dokument
• Svenska och Engelska i tal och skrift


Meriterande
Tidigare arbetat mot Ericsson är mycket meriterande


Tillsättning
Omgående enligt överenskommelse.
Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Saeid Mohammady

Henrik Lindström
070-7788339
Peter Dangovanos

Alexander Weman

Henrik Stäveby Hägglund

Fredrik Ljungar

Henrik Stäveby Hägglund

Jim Lindberg

Henrik Lindström

Tove Hahnsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jobzone Stockholm AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2020
  • Ansök senast: 9 mars 2020

Besöksadress

Arenavägen 47, 6 tr, Johanneshov
None

Postadress

Arenavägen 47, 6 tr
Johanneshov, 12177

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024