OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du med att ha många bollar i luften? Är du strukturerad samtidigt som du har förmågan att tänka utanför ramarna? Är du serviceinriktad och vill ha värdefull erfarenhet för framtiden? Då kan rollen som Administrativ Logistikkoordinator till ett globalt företag inom industrin vara en perfekt möjlighet för dig!
Om Bolaget:
Bolaget är en världsledande aktör inom industrin med en över 100-åris historia med över 1000 medarbetare i Sverige.
Om tjänsten som Administrativ Logistikkoordinator
I rollen som Administrativ Logistikkoordinator sitter du som spindeln i nätet mellan huvudkontoret i Nacka och reparationsverkstaden i Polen. Du ansvarar för att optimera logistikflödet och säkerställer att dina kunders verktyg som ska skickas vidare för reparation i Polen hanteras i rätt tid. Dina kunder befinner sig främst inom industrin och du kommer hantera hela logistikkedjan, från behandling av förfrågningar från kunder till bokning och uppföljning av transport och leverans. Vår kund har ett litet lager på huvudkontoret i Nacka och du hanterar runt 10-15 paket med verktyg dagligen. I rollen kommer du arbeta nära en kollega som har en liknande roll med många års erfarenhet som kommer bli din mentor och du kommer ingå i ett team om 15 personer.
Tjänsten är initialt ett föräldravikariat med preliminär start i augusti 2024 fram till februari 2025 med goda möjligheter till förlängning då organisationen expanderar. I tjänsten utgår du från kontoret i Nacka. Detta är en perfekt tjänst för dig som är ny i karriären och vill samla på dig värdefull erfarenhet för framtiden!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för logistikflödet och säkerställa transporter och leveranser till reparationsverkstaden.
Daglig kontakt med kundernas egen reparationsverkstad i Polen.
Administration.
Om dig
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet inom orderadministration, logistik, transport och/eller service. Har du tidigare erfarenhet från industrin är det meriterande. För att lyckas i tjänsten behöver du behärska svenska och engelska flytande samt besitta god datorvana då du kommer arbeta i flertalet system parallellt.
Vidare söker vi dig som trivs med att ha ”många bollar i luften” och motiveras av att lösa problem och får energi av att hjälpa andra. Du är strukturerad, serviceinriktad och har framför allt en stor nyfikenhet och vilja att lära!
Viktigt för tjänsten är: Arbetslivserfarenhet inom orderadministration, inköp, logistik, transport och/eller service.
Att du är strukturerad, serviceinriktad och ha en stor nyfikenhet och vilja att lära!
God systemkännedom och vana av Excel.
Flytande kunskaper i Svenska och Engelska.
Meriterande för tjänsten är: Eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik.
Erfarenhet av affärssystemet SAP.
Kundens erbjudande
Du erbjuds en möjlighet att samla på dig nyttig erfarenhet för din framtida karriär. Till din stöttning finns introduktion tillsammans med personen som kommer gå på föräldraledighet och ett team som beskriver kulturen som välkomnande och öppen.
Övrigt
Start: Önskvärt i juli/augusti.
Omfattning: 100%, Konsultuppdrag till februari 2025 med goda möjligheter till förlängning.
Placering: Nacka, Stockholm.
Lön: Enligt överenskommelse.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Finner du tjänsten som Junior Logistikkoordinator till vår kund intressant? Skicka in din ansökan idag, vi på Needo ser fram emot att höra från dig!