Administrativ medarbetare

Arbetsbeskrivning

Kraft Assistans AB är ett företag inom personlig assistans för funktionshindrade och vi söker nu en administrativ medarbetare. Ett krav som sökande är att du behärskar kurdiska, arabiska och svenska både i tal och skrift.


Som administrativ medarbetare är din uppgift att samordna personlig assistans för våra kunder. Det innebär att du planerar hur assistansen ska utföras allt utifrån våra kunders önskemål och du ansvarar även för personal och lönefrågor. Dina arbetsuppgifter är därför mycket varierande men omfattar i huvudsak kontakter med kunder, arbetsledare och personliga assistenter.

Dagliga arbetsuppgifter är schemaläggning bemanning, stöttning av arbetsgrupper och att kunna svara på frågor som rör ekonomiska frågor kring assistansens utförande. Rekrytering och anställning av personliga assistenter är också återkommande arbetsuppgifter. Du kommer även arbeta gentemot Försäkringskassor, Kommuner, fackliga organisationer . Det innebär att du måste kunna kommunicera på ett bra sätt, samt vara tydlig och lyhörd.

Kraft Assistans AB har stora förväntningar på alla våra medarbetare att vid alla tillfällen ge excellent service till våra kunder, assistenter, kollegor och övriga samarbetspartners.
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med kundservice och personaladministration eller liknande arbete och/eller är utbildad socionom, beteendevetare eller personaladministratör. Har du erfarenhet av personlig assistans eller annan koppling till personer med funktionsnedsättningar är detta givetvis ett extra plus. Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete tillsammans med kunniga kollegor i ett tillväxtföretag som präglas av ett genuint intresse och högsta servicenivå till våra kunder och för våra arbetsuppgifter.

Är du en person som drivs av stora som små utmaningar, tveka inte att söka tjänsten.

Kraft Assistans AB har som policy kontrollera alla nyanställda medarbetare mot polisens belastningsregister. Kraft Assistans AB värnar om kundernas säkerhet och trygghet och har som rutin att begära registerutdrag på samtliga tjänstemän som anställs i företaget. Detta gäller även personliga assistenter som skall anställas hos minderåriga Det innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får påbörja ditt arbete hos oss. Du beställer själv registerutdraget (enligt LSS) från polisens webbsida. Handläggningstiden från polisens sida varierar från ca 1 vecka till 14 dagar). Blanketten hittar du på följande webbadress:
http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/

Tjänsten är en tillsvidareanställning deltid (50%) med 6 månaders provanställning.

Placeringsort är Örebro.

Sista ansökningsdag är 20131130.
Tjänsten tillsätts fortlöpande vilket innebär att den kan vara tillsatt innan ansökningstiden löpt ut.

Ansökningar tas endast emot på mailadress:
kraftassistans@gmail.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KRAFT ASSISTANS AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 26 september 2013

Besöksadress

KÄRRVÄGEN 2 A
ÖREBRO

Postadress

KÄRRVÄGEN 2 A
ÖREBRO, 70221

Liknande jobb