Administrativ medarbetare med fokus på ekonomi, bokning & tull

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!

Dessutom erbjuder vi:

* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat

Vi söker nu två administrativa medarbetare till vårt kontor i Hultsfred med inriktning på ekonomi (indata), bokning och tullhantering. Du kommer ansvara för att all indata är korrekt och i tid samt arbeta för en effektiv administrativ process med högsta kvalitet för våra landtransporter. Hultsfred har en spännande resa framför sig och kommer från och med nästa år arbeta med både inrikes och utrikes transporter. På kontoret i Hultsfred är vi ett sammansvetsat team som hjälps åt. Vi erbjuder ett mångfacetterat arbete i en global miljö och du har stor möjlighet att vara med och påverka rollen.

Arbetsuppgifter:

* Utföra kompletterande registreringar och rättningar samt rätta felaktigheter mot transportörer, både inrikes och utrikes.
* Arbetet omfattar även bokningar och tullhantering.
* Handlägga tilläggsdebiteringar mot kund, korrigera kundfakturor samt hantera övrig transportadministration.
* Arbeta med större mängder data i masskorrigeringar och systematisk problemsökning.
* Daglig analys av KPI:ER kopplat till inrikes samt import och export.
* Medverkar på veckoavstämning och går igenom ansvarspunkter som ligger på indata.
* Proaktivt arbete för distriktets kvalité.

Din Profil:

* Du får gärna ha administrativ bakgrund och du är van vid att ha ett brett ansvarsområde.
* Du bör ha god vana av att självständigt utföra ditt dagliga arbete samt en god förmåga att vid behov växla tempot i arbetsutförandet.
* Du bör ha god vana av att arbeta med dator som arbetsredskap samt ha lätt för att lära dig nya system. Du har goda kunskaper i Excel.
* Som person har du en positiv inställning, är noggrann, analytisk, driven och gillar att jobba mot mål.
* Du är en flexibel problemlösare som värdesätter teamwork.
* Då engelska är vårt koncernspråk krävs goda kunskaper i engelska men även svenska i både tal och skrift.

Information och ansökan:
Vi erbjuder en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placeringsort är Hultsfred. Omfattningen är heltid.

Vid frågor är du välkommen att kontakta distriktschef Charlotte Miss via charlotte.miss@dbschenker.com
Skicka gärna din ansökan senast 6/12. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2022
  • Ansök senast: 6 december 2022

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Workforce Planner

Workforce Planner

20 december 2024

18 december 2024

13 december 2024

Vi söker administratör inriktning schema/ekonomi

Vi söker administratör inriktning schema/ekonomi

10 december 2024