OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM FORA
Fora är ett servicebolag som erbjuder administrativa lösningar för kollektivavtalade försäkringar och avgifter för parter på arbetsmarknaden. Vi finns för att erbjuda enkla och kostnadseffektiva lösningar som förenklar vardagen för uppdragsgivare, företag och anställda.
Vi administrerar kollektivavtalade försäkringar och andra trygghetslösningar som cirka 4 miljoner anställda omfattas av via sin anställning. Varje år förmedlar vi drygt 15 miljarder kronor i premier och avgifter från 214 000 företag till ett 40-tal försäkringsbolag, stiftelser och fonder. Dessutom sköter vi pensionsval och information för Avtalspension SAF-LO. Vi ägs av till lika delar av Svenskt Näringsliv och LO.
Hos oss arbetar ca 200 anställda i aktivitetsbaserade lokaler i Stockholms innerstad.
Letar du efter nya utmaning mot hösten och har ett genuint intresse för både service och kundrelationer? Målet är givetvis nöjdare kunder och en stärkt kundupplevelse, och vi söker därför medarbetare med erfarenhet av eller intresse att lära sig mer om pension och försäkringar.
Framgången ligger i kraften och kunskapen hos våra medarbetare och i vår kultur som verkar för ständiga förbättringar och personlig utveckling. På Fora jobbar vi ständigt efter värdeorden ”tryggt, enkelt och engagerat”, och vi vill välkomna dig och ditt nya team till vårat centrala kontor på Sveavägen i september, så ansök redan idag!
OM TJÄNSTEN
Som Backoffice-medarbetare på Fora kommer du och dina kollegor jobba mot bolagets företagskunder. Det är viktigt att du är en god kommunikatör och har lätt för att ta in information för att kunna använda den i praktiken. Primärt kommer du att arbeta administrativt med olika kundärenden där allt från enklare handläggningar till mer utmanande utredningar kommer vara del av ditt dagliga arbete. Vidare kan en del telefonkontakt med kunder även ske, därav är det viktigt att du trivs med god service oavsett kundkanal. För att på bästa sätt lösa kundärenden krävs analytisk förmåga då dessa kan variera i komplexitet. Vidare kommer du även att jobba strukturerat för att nå de uppsatta mål Fora har på back Office-teamet. Utbildning kommer givetvis att ges för att just du ska kunna maximera din fulla potential tillsammans med resten av ditt team.
På Fora sätter vi stort värde på personlighet, således kan dina tidigare erfarenheter vara varierande, men det är viktigt att du ska tycka om att ge service. För att lyckas i denna roll och för att trivas på Fora krävs att du är en positiv, strukturerad och en självgående problemlösare. Du tycker om och är bra på att ta initiativ och vill driva arbetet framåt i samarbete med andra.
KRAV
• Behärska svenska i både tal och skift
• Fullständig gymnasieutbildning eller motsvarande
• A och O är att du har en hög servicekänsla och trivs med att skapa kundrelationer.
• God kommunikationsförmåga då tjänsten kan innefatta utgående samtal till befintliga kunder
MERITERANDE
• Mycket god datorvana
• Arbetat i olika affärssystem
• Erfarenhet av administration eller service per telefon och mail
OM FORA
Fora är ett servicebolag som erbjuder administrativa lösningar för kollektivavtalade försäkringar och avgifter för parter på arbetsmarknaden. Vi finns för att erbjuda enkla och kostnadseffektiva lösningar som förenklar vardagen för uppdragsgivare, företag och anställda.
Vi administrerar kollektivavtalade försäkringar och andra trygghetslösningar som cirka 4 miljoner anställda omfattas av via sin anställning. Varje år förmedlar vi drygt 15 miljarder kronor i premier och avgifter från 214 000 företag till ett 40-tal försäkringsbolag, stiftelser och fonder. Dessutom sköter vi pensionsval och information för Avtalspension SAF-LO. Vi ägs av till lika delar av Svenskt Näringsliv och LO.
Hos oss arbetar ca 200 anställda i aktivitetsbaserade lokaler i Stockholms innerstad.
VI ERBJUDER DIG
Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning inom kundservice därefter löpande träning och utbildning inom olika delar av kundservice som kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Du har även möjlighet att bli certifierad i kundservice, något som uppfattas som värdefullt på arbetsmarknaden.
Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz Sweden inkluderar, utöver kollektivavtalsenliga villkor, en dedikerad konsultchef som utbildar, utvecklar och är tillgänglig för dig som konsult hos oss.
PRAKTISK INFORMATION
Start: 17 september om inget annat sägs.
Omfattning: Heltid med 6 månadersprovanställning
Lön: Enligt överenskommelse och kollektivavtalet
Placering: Centrala Stockholm
Arbetstider: Kontorstider
FÖR MER INFORMATION
Kontakta gärna Amy Tubtim Gudjonsson på amy.gudjonsson@workz.se eller personal@workz.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrica Engbrink
Jonas Norén
Emmy Angeklint
Sanna Larsen
Daniel Topic