OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du länge jobbat inom ekonomiområdet och vill nu ta del av arbetet på ett mindre bolag i historiskt vackra miljöer centralt i Stockholm? Är du som person mycket noggrann i ditt arbetssätt och dessutom administrativt lagd? Tycker du att en tjänst som kombinerar brett ekonomiarbete med kontorsadministration låter spännande? Då kan detta vara tillsvidaretjänsten för dig!
Beskrivning
Perido söker nu för kunds räkning en prestigelös och noggrann person till en administrations/ekonomtjänst. Kunden är ett internationellt investeringsföretag bestående av en handfull anställda som sitter i otroligt fina och historiska lokaler centralt i Stockholm.
I denna härliga tjänst kommer du att arbeta med varierade ekonomifrågor såväl som sedvanlig kontorsadministration i en spännande och internationell miljö med möjlighet till utlandsresor för att besöka samarbetspartners och andra kontor. Tjänsten innefattar till cirka 70 % ekonomi och resterande består av administration såsom beställning av kontorsmaterial, post- och budhantering, protokollhantering, ta emot samtal och/eller besök i receptionen. Den ekonomiska biten består av exempelvis löpande bokföring, månatliga avstämningar, kvartalsrapporter, betalningar, moms- och skatteredovisning, valutaomvandlingar samt löner för kontorets internt anställda. Transaktionerna är få men kan vara på mycket stora belopp varför noggrannhet är A och O. Självklart kommer du att få en grundlig introduktion till befintliga rutiner och processer så att du känner dig bekväm med dina arbetsuppgifter.
Utöver detta innefattar rollen även deltagande vid bolagsstämmor men man kommer även att ha kontakt med huvudpersoner hos internationella investerare varför engelska i tal och skrift är ett måste. Givetvis värderar du integritet och är duktig på att representera din arbetsgivare och bemöta personer i tyngre befattningar.
Kravprofil
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Flera års erfarenhet från brett ekonomiarbete
- Meriterande med kunskaper i Hogia löne- och redovisningssystem
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på engelska och svenska
Ansökan
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret 9041KS i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer
9041KS
Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se