Administrativ planerare/beredare inom mekanisk verkstad

Administrativ planerare/beredare inom mekanisk verkstad

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation SSAB erbjuder just nu möjligheten att ingå i ett sammansvetsat och positivt team med hög kompetens i en omväxlande och händelserik miljö. Arbetar du idag som mekaniker/tekniker och är intresserad av att ta mer administrativt ansvar? Eller har du erfarenhet av teknisk administration och vill lära dig mer om planering/beredning i en verkstadsteknisk miljö? Då kan det vara just dig vi söker!
SSAB är på den globala marknaden en ledande producent av avancerade höghållfasta stål och seghärdade stål. Vi utvecklar höghållfasta stål med kvalité i världsklass och tillhandahåller tjänster för bättre prestanda utifrån ett hållbarhetsperspektiv. SSAB:s produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA har en årlig produktionskapacitet av stål på cirka 8,8 miljoner ton. Företaget har också kapacitet att bearbeta och färdigställa olika stålprodukter i Kina och en rad andra länder. SSAB erbjuder dig en möjlighet att få vara med på deras spännande resa att som världens första stålföretag ta klivet mot en fossilfri ståltillverkning. SSAB har på många sätt gått före i arbetet för ett hållbart näringsliv. Redan 2026 kommer det vara möjligt för SSAB att minska utsläppen genom ständiga förbättringar och förändringar inom processteknologi.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som planerare/beredare inom SSAB:s centrala verkstad kommer du att administrera, planera och bereda uppdrag i vårt verkstadssystem såväl tid- som materialmässigt. Verkstadssystemet består av maskin-, plåt/svets- och hydraulikverkstad samt mekaniska verkstadsarbeten för större och mindre maskinutrustningar. I ditt uppdrag ingår även att vara ansvarig för artikelplanering av ingående artiklar i olika återkommande verkstadsuppdrag. I rollen ingår ritningsläsning, specifikt av mekaniska- och tillverkningsritningar. Dina arbetsuppgifter är i huvudsak av administrativ karaktär men en förutsättning för att vara lyckosam i rollen är att du är ute i verksamheten och arbetar nära samt stöttar utförarna i deras uppdrag. Verksamheten och teamet präglas av ett stort tekniskt kunnande, nytänkande och engagemang. Vi erbjuder dig ett arbete där du får en stor bredd i dina arbetsuppgifter och möjligheter att bidra med och utveckla din egen kunskapsbank.
Du ingår i ett team bestående av elva engagerade och kunniga medarbetare varav sex har liknande roll som du själv. SSAB:s verkstad är centralt organiserad vilket innebär att du kommer samverka med alla organisationsnivåer inom produktionen och du behöver därför trivas med att ha en serviceinriktad och relationsbyggande roll. Tillsammans levererar vi, i nära samarbete med produktionsenheterna, kvalificerade tjänster i rätt tid och av god kvalitet. Arbetstiden är dagtid kl. 07:00 - 16:00 Mån-tors 07.00- 15.00 Fred.
Beredskap kan förekomma.

Din profil Vi söker dig med: · Avklarad gymnasieutbildning · Grundläggande förståelse för ritningsläsning · God dator- och systemvana · Goda kunskaper inom svenska och engelska i såväl tal som skrift Vi ser det som meriterande om du har: · Eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning · Erfarenhet av planering/beredning inom mekanisk verkstadsmiljö · Kunskap inom IFS 8 eller liknande system I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person behöver du vara lösningsfokuserad och serviceinriktad. Du är för utveckling och förbättring, tar egna initiativ och kan hantera problemsituationer med bevarat lugn och fokus. Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och mån om att bygga goda relationer. Du har ett strukturerat arbetssätt och god förmåga att planera ditt arbete på ett realistiskt sätt.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Selma Sabanovic och nås på 0727120405 eller på selma.sabanovic@unikresurs.se

Johanna Hermansson och nås på 0767248834 eller på johanna.hermansson@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 januari 2023
  • Ansök senast: 16 februari 2023

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Tekniker, geologi

Tekniker, geologi

5 juli 2023

28 april 2023

Generalist inom beredning & planering

Generalist inom beredning & planering

2 december 2022

Underhållstekniker till Boliden Rönnskär

Underhållstekniker till Boliden Rönnskär

28 november 2022