Administrativ projektassistent mot inköp

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven administrativ projektassistent mot inköp till ett internationellt företag i Växjö

Dina arbetsuppgifter

Som administrativ projektassistent kommer du främst att arbeta med leveransbevakning, där du månadsvis kommer rapportera till kunder, leverantörer samt inom organisationen. Du agerar stöd för verksamheten i många uppgifter och arbetar med all typ av administrativt arbete som främst avlastar Inköps-och Kvalitetsavdelningen, eventuellt även andra avdelningar i organisationen. Arbetsuppgifter som förekommer är sortering av inkommande dokument, agera administrativt stöd och vara delaktig i projektplanering, dokumenthantering samt enklare beställningar och göromål i SAP.

Om företaget

Vår kund är en internationell koncern med cirka 25 000 anställda och är marknadsledande inom sin bransch. Företaget agerar runt om i hela världen och på kontoret i Växjö arbetar 60 medarbetare på olika affärsområden. Mer information om kunden ges vid en intervju.

Din profil

Skallkrav:
- Lägst YH- utbildning inom ekonomi/inköp
- Flytande engelska i tal och skrift
- Goda Kunskaper i svenska
- Goda kunskaper i Excel och Office

Meriterande:
- Erfarenhet av affärssystemet SAP
- Kunskaper i MS Project
- Arbetslivserfarenhet av likande erfarenhet av likande uppgifter

Vi lägger stor vikt på din personlighet och för att lyckas i rollen som administrativ projektassistent krävs det att du är positiv, strukturerad och driven. Du tar gärna egna initiativ, känner stort ansvar för dina arbetsuppgifter och trivs med många bollar i luften. Arbetsuppgifterna är väldigt varierande och det krävs därför att du är flexibel och trivs med högt tempo.
Du ska vara självgående men samtidigt förstå värdet av samarbete och teamkänsla. Det krävs att du har förmågan att hugga i där det behövs.


Om oss

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor

Start: 24/10, eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid 12 månader, med möjlighet till förlängning
Placering: Växjö
Lön: Enligt överenskommelse

Urval sker löpnade och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut.
Välkommen med din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Lindgren

Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård

Linn Hansson

Ineta Broxe

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson

Caroline Stjerna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden i Sverige AB Jönköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 29 september 2016

Besöksadress

Borgmästargränd 1D, Jönköping
None

Postadress

Borgmästargränd 1D
Jönköping, 55320

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024