Administrativ rådgivare till uppdrag hos Tullverket

Administrativ rådgivare till uppdrag hos Tullverket

Arbetsbeskrivning

Till uppdrag hos Tullverket i Göteborg söker vi nu en administratör som främst kommer arbeta med rådgivning till medborgare och privatpersoner. Är du en serviceinriktad administratör som gillar kontakten med människor? Perfekt! Välkommen in med din ansökan.

Arbetsbeskrivning
Du kommer i detta uppdrag arbeta i Tullsvar på Tullverkets kundtjänst, som ger information, råd och vägledning samt svar på frågor till privatpersoner och företag via telefon och e-post.

I rollen som rådgivare kommer du arbeta tillsammans med andra medarbetare och vara med och utveckla och förändra verksamheten för att klara av framtidens utmaningar. Du kommer arbeta utifrån ett arbetssätt som i hög grad handlar om målgruppens behov, där information, rådgivning och vägledning samt svar på frågor hanteras mer integrerat i kanalerna telefon, e-post, webb och sociala medier med hjälp av moderna it-stöd och digitala kommunikationskanaler. Utbildning i tullkunskap kommer att tillhandahållas av Tullverket, och initialt kommer fokus att vara på att ge råd och vägledning till privatpersoner.

Tullsvar är en verksamhet som ligger inom Tullverkets kommunikationsavdelning och är en myndighetsgemensam funktion som stödjer hela myndighetens verksamhet, såväl myndighetens uppdrag att ta in rätt tull och andra avgifter som att kontrollera att gällande regler för in- och utförsel av varor följs.
Vem är du?
Vi tror att du har en god serviceförmåga, kan arbeta självständighet, noggrannhet, god social kompetens och samarbetsförmåga. Vidare har du kapacitet och intresse att arbeta med olika uppgifter parallellt. Du ska också uppfylla;

• 3-årigt gymnasium utbildning
• Minst 2 år av arbete i kundnära verksamhet såsom t.ex. kundservice
• Erfarenhet från service och tjänster i digitala kanaler
• Mycket goda skriftliga och muntliga kunskaper i svenska och engelska
• Erfarenhet av moderna kundhanteringssystem

Meriterande är om du uppfyller följande;

• Erfarenhet av tull- eller speditionsarbete
• Erfarenhet av rådgivning kring tull- och/eller handelregler

Du erbjuds
Ett uppdrag på Tullverket i Göteborg. Uppdraget omfattar heltid med planerad start senast 11 november 2022 och löper under cirka ett (1) års tid med möjlighet till ytterligare ett års förlängning. Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd av Jurek men arbeta ute hos vår kund. Vi erbjuder dig en tillsvidaretjänst med inledande provanställning. Omfattning heltid, kontorstider.

Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du registrerar din ansökan med CV så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Kajsa Lidén på kajsa.liden@jurek.se
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst via vår hemsida www.jurek.se

Vi tar inte emot ansökningar via email.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 september 2022
  • Ansök senast: 19 september 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Registrator till kansliet

Registrator till kansliet

23 december 2024

Administratör IT

Administratör IT

20 december 2024

Handläggare

Handläggare

20 december 2024