Administrativ Receptionist till Brann!

Administrativ Receptionist till Brann!

Arbetsbeskrivning

Är du den strukturerade stjärnan som älskar att skapa en välkomnande atmosfär samtidigt som du jonglerar administrativa uppgifter med lätthet? Då kan rollen som Administrativ Receptionist till Brann vara perfekt för dig! Denna delade roll kräver inte bara noggrannhet och organisatoriska färdigheter utan även en genuin vilja att leverera förstklassig service till klienterna. Välkommen med din ansökan redan idag - vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN

BRANN AB är en av Nordens större fullservicebyråer inom immaterialrätt. De skapar, förvaltar och försvarar över 60 000 rättigheter åt över 4 000 klienter inom samtliga branscher och tekniska områden. Med ca 50 medarbetare och med centralt belägna kontor i Stockholm, Uppsala, Malmö och Göteborg erbjuder Brann kvalificerade tjänster och rådgivning inom allt som har med immaterialrätt att göra.

Just nu söker Brann en passionerad och engagerad individ som trivs i gränslandet mellan gästfrihet och administration. Som Administrativ Receptionist som kommer ha en delad roll och kommer alltså att vara företagets ansikte utåt samtidigt som du spelar en central roll i att stödja Branns patentingenjörer och paralegals.

Hos Brann erbjuds du:
- En trivsam och familjär arbetsplats
- Stor utvecklingspotential att växa hos Brann
- Arbete på en byrå som sätter ord som familj och samarbete främst
- Arbete på ett nyrenoverat kontor - mitt i hjärtat av staden!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantering av formalia och dokumentation kring uppfinningar och patent
* Samarbeta med paralegals och patentingenjörer för att säkerställa att alla dokument är korrekta
* Ansvar för att organisera och hantera patentrelaterade dokument, inklusive patentansökningar, korrespondens och andra juridiska handlingar
* Hantera fakturor, in- och utgående post samt kontakt med leverantörer
* Assistera och lasta av paralegals med olika administrativa uppgifter vid behov
* Arbeta i receptionen och ansvara för att kontoret är presentabelt och trivsamt


VI SÖKER DIG SOM
- Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Har arbetslivserfarenhet av en administrativ roll
- Har goda datakunskaper

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kvalitetsmedveten
- Strukturerad
- Anpassningsbar
- Serviceinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Brann här.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2023
  • Ansök senast: 2 januari 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


2 oktober 2024

2 oktober 2024