OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som drivs av att ge god service med ett gott bemötande? Är du noggrann, självgående och tar ansvar för ditt arbete? Vi söker nu en serviceinriktad administrativ receptionist för att tillsammans med sina kollegor ansvara för myndighetens servicecenter.
Enheten Servicecenter tillhör avdelningen Lednings- och verksamhetsstöd, där vi aktivt arbetar med att utveckla arbetssätt och rutiner då efterfrågan av service förändras över tid. Som en del av vårt team är du, som administrativ receptionist, ansiktet utåt internt såväl som externt. Enheten består idag av tio medarbetare som tillsammans arbetar för att strategiskt utveckla serviceutbudet inom myndigheten. Utöver reception innefattas enheten av lokalansvarig, vaktmästeriet, lokalvårdare och kundservice.
Arbetsuppgifter
Som administrativ receptionist kommer du att bemanna myndighetens reception, ta emot och registrera besökare, besvara mejl och samtal i växel samt förmedla samtalen internt och externt. Du ska ge stöd att söka information på myndighetens webbplats och i handhavande av appar. Du kommer även vara delaktig i vår digitaliseringsprocess som innefattar kvalitetsgranskning av geologiska publikationer och kartor samt enklare biblioteksärenden. Beroende på verksamhetens behov kan andra arbetsuppgifter tillkomma, såsom ärendehantering, uppdatering av interna dokument och vara behjälplig vid konferenser.
Kompetens
Vi söker dig som har:
en relevant utbildning på lägst gymnasienivå
minst ett års aktuell yrkeserfarenhet från service med kundkontakter, till exempel reception, växel, kundtjänst eller bibliotek
minst ett års aktuell yrkeserfarenhet att arbeta med Officepaketet och andra administrativa system
vana att hantera dator, smarttelefoner och andra tekniska hjälpmedel
vana att söka information i olika system och på internet
mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift för att kunna ge god service
goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift för att kunna ge god service
Meriterande erfarenheter och kompetens:
erfarenhet av enklare ekonomiadministrativa arbetsuppgifter
Personliga kvalifikationer
Som person har du god förmåga att bemöta människor, och att vara informativ på ett enkelt, kortfattat och trevligt sätt. Du är säkerhetsmedveten, noggrann och ordningsam. Vidare är du serviceinriktad och har lätt för att samarbeta och ta eget ansvar och vill medverka i utveckling av verksamheten. För att lyckas i rollen så behöver du vara flexibel och ha en förmåga att hantera hög arbetsbelastning i perioder samt oväntade händelser. Är du dessutom intresserad av naturvetenskap eller ännu hellre geologi är det en fördel.
Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, där vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Du kommer att vara placerad på huvudkontoret i Uppsala.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 13 september 2022. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Dina meriter ska kunna styrkas genom uppvisande av originalhandlingar eller styrkt meritförteckning. Vi tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter. SGU använder ett webbaserat rekryteringssystem som du ansöker genom via vår webbplats.
Vill du veta mer, hör av dig till enhetschef Sanaz Saidi, telefon 018-17 92 95 eller våra fackliga företrädare: Peter Åkerhammar, telefon 018-17 92 96 för Saco-S och Annika Törnkvist, telefon 018- 17 92 29 för ST-geologiska.
Rekryteringen utför SGU i egen regi och vi undanber oss därmed telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Diarienummer: 411-1852/2022