Administrativ resurs, upphandlings- och avtalsenheten, Karlstad

Arbetsbeskrivning

Landstinget i Värmland erbjuder hälso- och sjukvård och tandvård av allra högsta kvalitet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Med cirka 7300 medarbetare är vi en av länets största arbetsgivare.

Enheten är placerad i Karlstad och här arbetar idag 14 personer. Enhetens uppdrag är att samordna, kvalitetssäkra och utveckla inköpsprocessen så att den vid var tid uppfyller landstingets ställda mål. Enheten arbetar också strategiskt med inköpsstruktur och affärsetik, utveckling av landstingsgemensam avtalskatalog samt e-handelssystem.

ARBETSUPPGIFTER
Är du rätt person för oss? En medarbetare är föräldraledig från januari till och med augusti (2017) och vi söker en administrativ resurs med uppgifter som bland annat katalogadministratör och inköpssupport till upphandlings- och avtalsenheten.
Som inköpssupport arbetar du självständigt och affärsmässigt med verksamhetsfokus. Som katalogadministratör en du del av teamet inom landstingets e-handelsprocess. De IT-system som främst används är e-Builder Inköp och e-avrop.
I ditt arbete ingår bland annat:
• att ansvara för administration av pris- och produktkataloger,
• leverantörskontakter och support till verksamheterna angående pris- och produktkatalog,
• att medverka i informations- och utbildningsinsatser till verksamheter inom landstinget,
• att beställa varor och tjänster,
• att stödja och vägleda landstingets beställare i upphandlings- och avtalsfrågor.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har en för tjänsten adekvat utbildning och erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. God datorvana krävs samt hög kompetens inom området ordbehandlings- och kalkylprogram. Erfarenhet av EDI, som till exempel EDIFACT, XML och SFTI är meriterande.
Du ska uttrycka dig väl i både tal och skrift i svenska språket.

I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.
Som person ska du vara positiv, stresstålig samt ha ett konsultativt förhållningssätt och utpräglad samarbetsförmåga.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia-Britt Hildebrand, enhetschef
054-61 50 00 (växel), 070-509 21 39
Birgitta Mossberg, SACO
054-61 54 47
Marie-Anne Hjort, Vision
054-61 50 70
Pia-Britt Hildebrand, upphandlingschef
054-61 50 00 vx, 054-61 43 62
Pia-Britt Hildebrand, upphandlingschef
054-61 43 62

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, upphör: Vikariat till och med 31 augusti 2017.
  • Publicerat: 17 november 2016

Besöksadress

65005 Karlstad
None

Postadress

Landstinget i Värmland
Karlstad, 65005

Liknande jobb


22 november 2024

Office Assistant

11 november 2024