Administrativ Sales Support på heltid

Administrativ Sales Support på heltid

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en central, supporterande roll med breda kontaktytor? Är du en problemlösare ut i fingerspetsarna och gillar att jobba administrativt samt ta egna initiativ? Vår kund har flera år i rad utsetts till ett av världens mest innovativa företag av Forbes Magazine och du kommer att arbeta på deras kontor i Kista, där du fyller en viktigt funktion som administratör inom Sales Support-teamet. Läs mer nedan och ansök tjänsten redan idag, då vi går igenom ansökningarna löpande!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för vår kunds räkning en Sales Support. Uppdraget är på heltid med start i augusti och sträcker sig initialt ett år framåt med mycket goda chanser till förlängning. I denna roll kommer du att tillhöra en second line support som stödjer slutkunder och interna medarbetare med bland annat avtalsrelaterade ärenden. Denna roll har begränsad telefonkontakt då man främst jobbar via ett ticketsystem. Rollen innebär varierande arbetsuppgifter och ärenden som inkommer och därefter administreras. Teamet är på skandinavisk nivå och du kommer jobba i nära samarbete med kollegor i både Sverige, Norge och Danmark.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Teamets huvudsakliga arbetsuppgifter är av second line karraktär, kopplad till avtalsadministration och upprätthållande av aktuell masterdata i affärssystem (SAP). Detta innebär en varierande vardag där du ena stunden utreder svårare kundärenden med koppling till masterdata och avtalstydande, till att ta ut rapporter till såväl säljare som ledare inom bolaget. Du har daglig kontakt med både slutkunder och säljare, med e-post/ärenden som ditt huvudsakliga verktyg för kommunikation. Teamet består av både erfarna administratörer och dem som nyligen startat sin karriär inom denna viktiga roll. Men gemensamt för oss alla är att vi är en nyckelresurs för vår framgång med vår affär och vi brinner för att hjälpa våra säljare och kunder till den bästa leveransen möjligt.

VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetslivserfarenhet av kundservice och administration
- Har goda kunskaper i Excel
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, då du kommer ha kontakt med kunder och kollegor i Skandinavien dagligen
- Har kunskaper i något affärssystem och/eller CRM-system (i denna roll används bland annat SAP)

Som person är du en positiv teamspelare som trivs i en roll med daglig problemlösning. Du gillar att arbeta mot uppsatta mål och nå dessa tillsammans med ditt team. Du brinner för kundservice samtidigt som du trivs med administrativa arbetsuppgifter och gör dessa med stor noggrannhet och effektivitet.

Övrig information
- Start: Augusti 2024
- Omfattning: Heltid, 40 h/v med arbetstiderna 08-17
- Uppdrag: Sträcker sig initialt ett år framåt med mycket goda chanser till förlängning
- Placering: Kista

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 juli 2024
  • Ansök senast: 23 augusti 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Servicekoordinator till Sveba Dahlen

Servicekoordinator till Sveba Dahlen

15 november 2024