OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du i en central, supporterande roll med breda kontaktytor? Är du en problemlösare ut i fingerspetsarna och gillar att jobba administrativt samt ta egna initiativ? Vår kund KONE har flera år i rad utsetts till ett av världens mest innovativa företag av Forbes Magazine och du kommer att arbeta på deras kontor i Kista, där du fyller en viktigt funktion som administratör inom Sales Support-teamet. Sök tjänsten redan idag då urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
KONE är världsledande inom hiss- och rulltrappsbranschen och sitter i ljusa och fräscha lokaler intill Kista Galleria. I denna roll kommer du att tillhöra en second line support som stödjer slutkunder och interna medarbetare på KONE med bland annat avtalsrelaterade ärenden. Denna roll har begränsad telefonkontakt då man främst jobbar via ett ticketsystem.
Rollen innebär varierande arbetsuppgifter och ärenden som inkommer och därefter administreras. Teamet är på skandinavisk nivå och du kommer jobba i nära samarbete med kollegor i både Sverige, Norge och Danmark. Uppdraget är långsiktigt och vi söker dig som vill utvecklas och växa i din roll hos KONE!
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Arbetsuppgifter
Teamets huvudsakliga arbetsuppgifter är av second line karraktär, kopplad till avtalsadministration och upprätthållande av aktuell masterdata i affärssystem (SAP). Detta innebär en varierande vardag där du ena stunden utreder svårare kundärenden med koppling till masterdata och avtalstydande, till att ta ut rapporter till såväl säljare som ledare inom bolaget. Du har daglig kontakt med både slutkunder och säljare, med e-post/ärenden som ditt huvudskliga verktyg för kommunikation.I ditt team kommer du som ny på KONE få en mentor som ansvarar för din upplärning under hela introduktionsperioden. Teamet består av både erfarna administratörer och dem som nyligen startat sin karriär inom denna viktiga roll. Men gemensamt för oss alla är att vi är en nyckelresurs för vår framgång med vår affär och vi brinner för att hjälpa våra säljare och kunder till den bästa leveransen möjligt.
VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetslivserfarenhet av kundservice/-support och administration
- Har goda kunskaper i Excel
- Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift då du kommer ha kontakt med kunder och kollegor i Skandinavien dagligen.
- Har kunskaper i något affärssystem och/eller CRM-system (KONE använder bland annat SAP)
Det är meriterande om du även har språkkunskaper i de andra Skandinaviska/Nordiska/Baltiska språken.
Som person är du en positiv teamspelare som trivs i en roll med daglig problemlösning. Du gillar att arbeta mot uppsatta mål och nå dessa tillsammans med ditt team. Du brinner för kundservice samtidigt som du trivs med administrativa arbetsuppgifter och gör dessa med stor noggrannhet och effektivitet.
Övrig information
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid, 40 h/v med arbetstiderna 08-17
- Placering: Kista
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
KONE är ett av världens ledande företag när det gäller innovativa totallösningar för installation, underhåll och modernisering av hissar, rulltrappor, portar och automatdörrar. KONE erbjuder smidiga, säkra och bekväma förflyttningar åt flera hundra miljoner människor i alla delar av världen varje dag. Vi tror på att förbättra prestationer genom att inspirera, engagera och utveckla våra medarbetare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231