OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hallströms Verkstäder är ett familjeägt bolag grundat 1914, vars huvudsakliga inriktning är tillverkning av kanalsystem i tunnplåt för ventilation. Vi samarbetar tätt tillsammans med våra dotterbolag, Näldens Värmeindustri i Nälden och Nordsamverk Hallströms i Östersund. Vi värnar om det lokala och har bl a ett stort engagemang inom föreningslivet.
Vi förstärker nu vår sälj- och marknadsenhet genom att rekrytera en ny medarbetare. Här är rollen för dig som vill ha stora utvecklingsmöjligheter och vill arbeta i ett välmående familjeföretag med rötterna i Jämtlands län. Kanske är det dig vi kan hälsa välkommen till vårt team.
Arbetsuppgifter
I din roll som administrativ säljsupport är du närmast underställd sälj- och marknadsansvarig och kommer att vara en support och "back up" till den tjänsten. I teamet ingår tio personer. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att följa upp och analysera de delar som ingår i processen kring försäljningen, ha koll på prisstrukturer, statistik och olika nyckeltal. Du kommer också ha kontakt med produktionsenheterna, i de delar som är kopplat mot säljprocessen, och mot återförsäljarledet i Sverige, Norge, Island och Finland. Du kommer till stor del att arbeta i vårt affärssystem Monitor och i Excel.
Då tjänsten är ny kan vi delvis forma den utifrån dina kunskaper och erfarenheter. Tjänsten är på 100%, arbete dagtid med placering i Nälden/Ås med goda kommunikationer från bl a Östersund.
Vem är du?
Vi söker dig som någon form av eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi, sälj eller marknad, alternativt arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har några årserfarenhet inom något/några av nämnda områden och vana av att arbeta i affärssystem. Meriterande är erfarenheter från Monitor. Dina digitala kunskaper är goda och du har vana av att arbeta i Excel. Vi ser med fördel på dina erfarenheter av analys- och förbättringsarbete och vi uppskattar att du kommer med egna förslag kring exempelvis utveckling av rutiner och processer.
Som person har du stort intresse av att utvecklas i din roll och uppskattar att arbeta med uppgifter som rör sälj/marknad och ekonomi. Du är strukturerad, noggrann och prestigelös. För dig är det självklart att stötta kollegor och att samarbeta för att nå bästa resultat. Vi lägger stor vikt vid din personlighet.
Ansökan och kontakt
Du söker tjänsten via jeffersonwells.se där du laddar upp CV och personligt brev i pdf-format. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 - 377 20 63 eller annakarin.bergqvist@jeffersonwells.se
Vi läser ansökningar löpande så sök redan idag.
Sista ansökningsdag: 5 september
Vi välkomnar din ansökan!