OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och äldreförvaltningen utför vård- och omsorgsinsatser till mer än 3 000 brukare/patienter över hela Borås Stad. Förvaltningens mål är att ge en jämlik, jämställd och likvärdig vård och omsorg till stadens invånare. Viktiga ledstjärnor för oss är professionalism, engagemang och lärande.
Administrativ samordnare
till Vård- och äldreförvaltningen. Sista ansökningsdag:2020-12-30 .
Arbetsplats: Viskaforsområdet Björkhaga, Fagerhultsvägen, Ängsjövägen
Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Arbetsuppgifter: Vi söker nu en samordnare som ska stötta enhetschefer för vård- och omsorgsboende i administrativa arbetsuppgifter.
Är du en person som drivs av att hitta lösningar? Har du ett öga för logistik, bemanning och ekonomi? Sök då tjänsten som samordnare i Viskafors-området på våra vård- och omsorgsboenden.
Som samordnare har du en nyckelfunktion i verksamheten och har ett nära samarbete med enhetschefer, medarbetare och andra samarbetspartners. Du har ett stort eget ansvar med möjlighet att kunna påverka ditt arbete utifrån givna ramar. Du har ett helhetsperspektiv vad gäller de boende, ekonomi samt verksamhet. Du kommer att jobba i många olika data-system som Heroma, Time Care, VIVA, Agresso och behöver ha god kunskap av Word och Excel. I dina arbetsuppgifter tillkommer även ett delegerat ansvar att hålla i olika möten. Du kommer att tillsammans med enhetschef att delta i planering, uppföljning och analys av verksamheten samt självständigt arbeta fram effektiva lösningar utifrån satta mål. I din roll är det av stor vikt att du är serviceinriktad, har ett professionellt bemötande och en positiv inställning till arbetet och verksamheten.
Kvalifikationer: Du ska ha relevant högskoleutbildning gärna med inriktning administration. Du har erfarenhet av samordning och verksamhetsanpassad schemaläggning för flera verksamheter samtidigt. Du kan arbeta självständigt, flexibelt och är ansvarstagande. Du har en god förmåga att se hur planering av arbetet hänger ihop med ekonomin. Du har en god kommunikativ förmåga i det svenska språket i så väl tal som skrift och har goda kunskaper i områdets aktuella lagstiftning. Du är noggrann och effektiv, kan organisera, strukturera och prioritera bland arbetsuppgifterna, samt arbeta under tidspress. Stor datorvana och körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Upplysningar lämnas av Enhetschefer: Ängsjövägen 2 Pär Yngve telnr: 033-35 34 35
Björkhaga Lena Ventelä telnr: 033-35 86 95, Fagerhultsvägen Jessica Thomsen 033-35 78 35
Fackliga företrädare nås via Borås Stads växel, 033-35 70 00.