Administrativ samordnare

Administrativ samordnare

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder
Du erbjuds att delta i ett litet gäng men i ett stort sammanhang! Tjänsten innebär både små och stora uppgifter och är både utvecklande och utmanande.

Som administrativ samordnare på Region Kalmar läns revisionskontor får du möjlighet att arbeta i en bred roll med många olika arbetsuppgifter. I rollen ingår att sköta administrativa uppgifter som korrespondens, mötesbokningar, planering och förberedelser inför möten eller besök för de förtroendevalda revisorerna och revisionschefen. Du får göra ekonomiska sammanställningar, administrera inköp, hantera närvarolistor, rese- och arvodesräkningar, fakturor och resebokningar.

Du utför även för-och efterarbete vid revisorernas sammanträden, där du själv deltar och för protokoll och skriver anteckningar. Det innebär även bl.a. utskick och diarieföring av dokument. Du fungerar som revisionskontorets administrativa stöd och deltar även i utvecklingen och den allmänna kvalitetsutvecklingen av det administrativa stödet.

Dessutom kan det, för sökande med en sådan bakgrund, även bli aktuellt med utrednings- och granskningsarbete inom ramen för granskning av regionens verksamheter.

Provanställning kan komma att tillämpas.



Vi söker
Vi söker dig som har universitets-/högskoleutbildning inom offentlig förvaltning (statsvetenskap, sociologi, företagsekonomi, nationalekonomi eller juridik) och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. t.ex. flerårig erfarenhet i roller som nämndsekreterare, nämndadministratör eller politisk handläggare. Minst två års arbetserfarenhet inom tjänstemannasektorn samt två års erfarenhet av en liknande tjänst eller som nämndsekreterare är meriterande.

Du behöver ha kunskaper om relevant lagstiftning inom alla eller några av områdena kommunalrätt, förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess.

Du har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Word och Excel. Du behöver även ha kunskap i system som är relevanta för denna roll som diariesystem, dokumenthantering och ekonomisystem. Har du kunskap i och erfarenhet av Evolution, Net Publicator och Raindance är det meriterande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.

Den här rollen kräver att du är strukturerad och noggrann samt har en stor kommunikativ förmåga och ett starkt eget driv. Det är viktigt att du snabbt kan komma in i nya arbetsuppgifter och är flexibel då rollen är en stödfunktion såväl internt som externt.



Vår arbetsplats
Region Kalmar Läns revisionskontor biträder de förtroendevalda revisorerna i deras arbete med att granska all verksamhet inom Region Kalmar Län. Revisorerna och lekmannarevisorerna (revisionen) är fullmäktiges och medborgarnas medel för granskning av den verksamhet som bedrivs i styrel­ser, nämnder, fullmäktigeberedningar och företag.

Läs gärna mer om Region Kalmar Län på: www.regionkalmar.se

Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.


Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Revisionskontoret
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2020
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024