Administrativ samordnare

Arbetsbeskrivning

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se (se filmen här) får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut. 


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Beskrivning
Inom Samhällsbyggnadsförvaltningen pågår en spännande utvecklingsresa och nu söker vi en engagerad och initiativtagande medarbetare som ska effektivisera de administrativa processerna.

De övergripande arbetsuppgifterna kommer att vara: att säkra upp förvaltningens administrativa processer, ombesörja förvaltningens arkivansvar, samarbeta med andra administratörer/handläggare inom förvaltningen. Att vara aktiv i förvaltningens utvecklingsarbete inom digitalisering och kommunikation kommer att vara av vikt. Vidare ingår att följa upp ärenden, planera, samordna och sammanställa material kopplat till förvaltningens centrala administration. Centralt är även att vara insatt i förvaltningens budgetprocess och vara ett stöd i detta samt att medverka i olika projekt och utvecklingsgrupper kopplat till administration. 

Arbetsuppgifter
Som Administrativ samordnare kommer du att arbeta med samhällsbyggnadsförvaltningens centrala administration. Du kommer att vara ett stöd i förvaltningens kommunikationsarbete. Du kommer vara arkivansvarig som innebär att samordna och uppdatera dokument, vara representant i kommunens digitaliseringsråd och delta i övergripande administrativa förvaltningsprojekt. Fakturahantering är en del i arbetet samt att delta i förvaltningens ekonomigrupp. Du kommer vara ett administrativt stöd för hela samhällsbyggnadsförvaltningen vid behov utifrån denna övergripande roll.

Du kommer att tillhöra samhällsbyggnadsförvaltningens stab, bestående av Förvaltningschef och Verksamhetsutvecklare.

Kvalifikationer
- Du ska ha en för tjänsten relevant högskoleutbildning eller annan likvärdig erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Erfarenhet inom ekonomiområdet är meriterande.

- Krav på flera års erfarenhet av administrativt arbete.

- Skicklig på att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska.

- Erfarenhet av att ha jobbat i systemen ciceron och vision är meriterande.

Personliga egenskaper som är viktiga för tjänsten:

- Du är självgående, noggrann och tar ansvar för dina uppgifter.

- Du är stresstålig och har förmåga att hantera många olika saker samtidigt.

- Du är strukturerad genom att organisera och prioritera aktiviteter på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller deadlines.

- Du har god samarbetsförmåga, är lyhörd, lyssnar och kommunicerar på ett konstruktivt sätt.

Villkor
Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, sista ansökningsdatum är den 4 juni, 2021. Skicka in din ansökan idag då urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


 Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?


Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.


Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta agneta@medflyttarservice.se , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information.

Kontaktpersoner på detta företaget

Trafikplanerare Helena Hartzell
08-5782 92 55
miljö- och trafikchef Göran Norlin
08-5782 97 80
Trafikingenjör Leif Svärdsén
08-5782 9229
Vision Gabriella Engström
08-5782 96 15
Miljöchef Mikael Boman
0157-430262
Vision Carina Ericsson
0157-430261
Miljöinspektör Chatarina Holmström
0157-430266
Rekryteringskonsult Sara Rydberg-Nilsson
070-554 61 87
SACO Sophia Norrman Winter
08-5782 92 02
SKTF Börje Buss
08-5782 94 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Samhällsbyggnadsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 maj 2021
  • Ansök senast: 4 juni 2021

Besöksadress

Marknadsgränd 2
None

Postadress

Tyresö kommun
Tyresö, 13581

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024