OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.
Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se (se filmen här) får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut.
Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.
Lysekil har ett naturskönt läge vid Gullmarsfjorden på västkusten.
Kommunen med ca 15 000 invånare, har ett väl utvecklat näringsliv, god kommunal service samt fantastiska rekreationsmöjligheter. Vi kan erbjuda stimulerande arbetsuppgifter i en spännande miljö som präglas av framtidstro. ”Lysekils kommun skall vara ett levande samhälle året runt och präglas av positiva människor som inspirerar varandra till nya idéer, visar tolerans och känner framtidstro.”
Arbetsuppgifter
Vi söker en ny administrativ samordnare inom hemvård.
Som samordnare för hemvård bistår du enhetschef i personal- och brukarfrågor.
I arbetet ingår bland annat uppgifter som planering av hemtjänstinsatser, schemaläggning, beställningar, fakturahantering och vikarieanskaffning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av planering av hemtjänstinsatser, personalplanering och schemaläggning inom vård- och omsorg.
Du kan ha gymnasieutbildning med administrativ vidareutbildning eller vad arbetsgivaren kan bedöma som likvärdigt. Erfarenhet och kompetens inom Vård och Omsorgsyrket är meriterande.
Vi vill att du har god datavana, erfarenhet av planeringsverktyget TES samt kunskap om löne- och personalprogrammet Heroma eller annat likvärdigt system.
Inom hemvården pågår utvecklingsarbete med bland annat mobiltelefonen som ett arbetsverktyg. Det är därför meriterande om du har sådan kunskap.
Egenskaper
Du kommer att vara den centrala kontakten för verksamheten och ha kontakter med såväl samverkansparter inom kommunen som med brukare, anhöriga och andra externa samverkansparter. De många kontaktytorna som främst sker via telefon innebär att det är viktigt att du behärskar god svenska i tal och skrift. Du har ett gott bemötande och tycker det är roligt att samarbeta med andra. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och är lugn och stabil i pressade situationer. Att arbeta strukturerat är naturligt för dig, du tar ansvar för din uppgift samt planerar på ett kostnadseffektivt sätt utifrån befintliga resurser.
Du kommer att ha ett tätt samarbete med hemvårdens övriga administrativa samordnare samt enhetschefer.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Villkor
Tjänsterna tillsättes under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Välkommen med din ansökan!
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?
Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.
Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta agneta@medflyttarservice.se , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information.