Administrativ samordnare

Arbetsbeskrivning

Staden med rötter i tidig medeltid är idag en högst levande småstadsidyll med närhet till universitetsstaden Norrköping. Hälften av de 14 000 invånarna bor i staden, men vi har också en levande landsbygd och är en kustkommun med S:t Anna skärgård, både en sommardröm och ett åretruntboende.
Hos oss finns ett liv rikt på upplevelser och möjligheter där värden som närhet, trygghet och omtanke präglar vårt sätt att vara.

Samhällsbyggnadsförvaltningen är inne i ett expansivt skede då det råder stark tillväxt inom byggsektorn i Söderköping. Just nu satsar Söderköpings kommun extra på att öka bostadsbyggandet i kommunen. Vi har många spännande projekt på gång med olika inriktning och omfattning där bostadstyp och upplåtelseform varierar. Projekten finns framför allt i Söderköpings tätort men också i övriga delar av kommunen. Samhällsbyggnadsförvaltningens övergripande mål är att skapa förutsättningar för hållbar tillväxt.

Söderköpings kommun växer men har lyckats bevara fördelarna med att vara en liten kommun. Det innebär att det är nära till beslut och att våra medarbetare har möjlighet att vara med och påverka verksamheten. Det gör arbetet extra roligt.

Läs mer på www.soderkoping.se





ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en administrativ samordnare med arbetsledarfunktion till samhällsbyggnadsförvaltningen.
Förvaltningen står inför stora utmaningar kring e-arkiv, e-tjänster, framtagande av dokumenthanteringsplan samt fortsatt arbete med vårt ärendehanteringssystem Vision. I detta ingår att fortlöpande kartlägga ärendeprocesser samt ta fram rutiner för systemet.
Tjänsten som administrativ samordnare innefattar även rollen som nämndsekreterare med huvudansvar för den administrativa utvecklingen. En viktigt del av utvecklingsarbetet handlar om att utveckla kundtjänst och att ha det övergripande ansvaret för förvaltningen webb. Samhällsbyggandsförvaltningen servar samhällsbyggnadsnämnd och Valdemarsviks miljö- och byggnämnd vilket innebär ett visst mått av myndighetsutövning. Du kommer att ingå i samhällsbyggnadsförvaltningens ledningsgrupp och rapporterar direkt till förvaltningschef.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom statsvetenskap, offentliga förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdigt.
Du ska ha erfarenhet av offentlig förvaltning och vara insatt i kommunallagen och förvaltningslagen. Det meriterande om du även är insatt i plan- och bygglag och/ eller miljöbalken.

Du ska ha erfarenhet av ärendehanteringssystemet Vision eller motsvarande och ett intresse av att arbeta som system- och utvecklingsansvarig av detsamma.

I den här rollen är det viktigt att du har goda ledaregenskaper och trivs med att leda dig själv och andra då tjänsten har en arbetsledande funktion.
Du är noggrann, tycker om ordning och reda samt har sett strukturerat arbetssätt.
Du har förmågan att prioritera.
Du har ett prestigelöst förhållningssätt och är lyhörd.

Vi rekryterar kompetensbaserat i samarbetar med Unik Resurs och lägger stor vikt vid följande kompetenser:
- planering
- förändringsinriktad
- samarbete
- problemlösning
- initiativförmåga

ÖVRIGT
Urval sker löpande, så vi ser gärna att du skickar in din ansökan omgående.

Söderköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har Söderköpings kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söderköpings kommun SÖDERKÖPING
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 7 juni 2016

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024