OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Företagsekonomiska institutionen är den största institutionen vid Handelshögskolan och bedriver omfattande forskning och utbildning på grund- och avancerad nivå och forskarutbildning inom ämnena företagsekonomi och ekonomisk geografi. Institutionen har drygt 140 anställda och är uppdelad i fyra sektioner: Industriell och finansiell ekonomi & Logistik, Management & Organisation, Marknadsföring samt Redovisning. Institutionen har även en administrativ och teknisk avdelning. Vid varje sektion tjänstgör en administrativ samordnare. Företagsekonomiska institutionen söker nu en administrativ samordnare till sektionen Marknadsföring som vill bidra till det kvalificerade stöd som ges till våra studenter och lärare. Som administrativ samordnare ingår du i institutionens verksamhetsstöd med kollegor som arbetar inom ekonomi, IT, personal, studieadministration och studievägledning, kommunikation, forskarutbildningshandläggning.
Arbetsuppgifter
Som administrativ samordnare stödjer du marknadsföringssektionen och sektionsledaren med olika administrativa uppgifter såsom bemanningsplanering, rekrytering för intermittenta anställningar och administration i vårt personalsystem Primula. Du kommer att utföra och ta ansvar för olika uppgifter inom vår studieadministration samt diarieföring inom GUDOK. Arbetsuppgifterna innebär bland annat resultatrapportering, bokning av schema/lokaler, arbete med lärplattform och kursutvärderingar. Ytterligare administrativa arbetsuppgifter inom sektionens område kan tillkomma.
Arbetet planeras löpande tillsammans med andra och det är därför viktigt att vara aktiv i planeringsarbetet och medverka till en bra arbetsfördelning. En stor del av arbetet innebär att på olika sätt att ge information och service till studenter och lärare.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har yrkeserfarenhet av studieadministration och har högskoleutbildning inom administration, HR eller likvärdigt område som arbetsgivaren bedömer som relevant för arbetsuppgifterna. Du bör ha goda kunskaper i systemen Canvas, LADOK, DISA, TimeEdit, Retendo och Primula. Det är meriterande med erfarenhet av övriga administrativa IT-system som används inom Göteborgs universitet såsom GUBAS. Du ska ha god datorvana (främst Word och Excel) samt dokumenterad god samarbetsförmåga, ett flexibelt arbetssätt samt en förmåga att hålla deadlines. Mycket stor vikt kommer även att läggas vid personliga egenskaper såsom engagemang och servicekänsla samt att du har ett strukturerat, noggrant och problemlösande arbetssätt. Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift krävs.
Anställning
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid, 100 %, med placering vid Företagsekonomiska institutionen. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Praktisk information
Du är placerad vid Företagsekonomiska institutionen lokaliserad på Vasagatan 1, Göteborg. Medarbetare vid institutionens administrativa och tekniska avdelning arbetar enligt flextidsavtal. Som anställd vid Göteborgs universitet har du tillgång till en rad förmåner och försäkringar, bl.a. friskvård och ersättning för vissa sjukvårds- och läkemedelskostnader. Som anställd omfattas du av tjänstepensionsavtal PA 16.
Kontaktuppgifter för anställningen
Om du har frågor om anställningen är du välkommen att kontakta:
Christina Hallberg, administrativ chef
christina.hallberg@handels.gu.se, tel. 031-786 1408
Benjamin Hartmann, professor och sektionsledare Marknadsföring
benjamin.hartmann@handels.gu.se, tel. 031-786 1550
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal som du når via www.gu.se. Ansökan skall vara universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Diarienummer PAR 2022/1164.
Sista ansökningsdag
Ansökan ska vara inkommen senast: 2022-09-22
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.