OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att ge ett effektivt och gott administrativt stöd samt van vid att vara spindeln i nätet? Då är du den vi söker!
Vi är en arbetsgrupp som stöttar och hjälper varandra. Du kommer få vara del av en arbetsplats med omväxlande och varierande arbetsuppgifter. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Vi söker dig som kan samordna, planera, organisera och utveckla personal-, elev- och ekonomiadministrationen. I din roll koordinerar du och håller ihop samarbetet med interna och externa aktörer samt samarbetspartners. Du kommer att arbeta med fakturahantering, personaladministration och rapportera i skolans administrativa system. Arbetet innebär även löpande administrativa uppgifter. Du ansvarar även för skolans inköpsorganisation samt användarkonton för elever och personal.
Exempel på arbetsuppgifter:
• ge administrativt stöd till chefen/verksamheten
• samordna de administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet
• verksamhetsplanering, budgetering, delårsrapportering samt övriga verksamhetsuppföljningar
• leda mindre projekt och genomföra utredningar
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner samt arbetar och dokumenterar i de verksamhetssystem som finns
Om arbetsplatsen
Vivallaskolan har ca 500 elever i åk F-6. Idag är vi ca 110 medarbetare som med stort engagemang driver vår verksamhet både inom skola och skolbarnomsorg. Vår vision utgår från att varje enskild elev ska kunna växa i sin fulla potential utifrån sina egna förutsättningar. Vi har även en anpassad grundskola med ca 35 elever.
Läs mer om vår skola här: www.orebro.se/vivallaskolan
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som administrativ samordnare trivs du med att ge bra service och skapa förtroendeingivande relationer med kollegor och externa parter. Du trivs att arbeta nära andra och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter till dina kollegor.
Du kan självständigt och i grupp driva ditt och gruppens arbete framåt samt planera och prioritera arbetet i enlighet med verksamhetens behov och mål. Då arbetet innehåller mycket kontakt med både kollegor och externa parter så är du tydlig i din kommunikation och lägger stor vikt vid att även påminna och följa upp.
Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du lätt kan kommunicera med kollegor och andra parter, samt att du skriftligen kan dokumentera det som verksamheten kräver. Du har goda datakunskaper och kan producera underlag och välskrivna dokument.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• adekvat högskoleexamen 180 hp som arbetsgivaren bedömer som likvärdig för tjänsten
• flerårig dokumenterad erfarenhet av arbete inom administration
Meriterande:
• erfarenhet av arbete inom skola
• kompetens och erfarenhet av arbete med aktuella verksamhetssystem t.ex. Adela, Raindance, Personec och Skola24
• goda IT-kunskaper
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: 1 april
Antal tjänster: 1
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 17 december.
Löpande urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67