Administrativ samordnare

Administrativ samordnare

Arbetsbeskrivning

Ledningsstöd, Verksamhetsstöd och service

Vi söker dig som verkligen vill bli vår fasta punkt, vår spindel i nätet, när det gäller att ge administrativ service med allt vad det innebär av varierande uppgifter – både planerade och oplanerade samt att skapa ordning och reda.

Rollen som administrativ samordnare
Du samordnar och handlägger administrativa frågor inom Verksamhetsstöd och service. Du är sekreterare i lednings- och samverkansgrupperna, investeringsråd, styrgrupp IT m fl och ansvarar för diarieföring, anmälningsärenden till regionstyrelsen.

Du bidrar till en kommunikativ organisation genom att skapa lättlästa sammanställningar efter ledningsgruppens möten, utöver vanliga protokoll. Du publicerar också vissa nyheter i regionens intranät, liksom nyheter där vi bl a välkomnar nya medarbetare.

Din blivande arbetsplats
Läs om hur Verksamhetsstöd och service hjälper våra kunder, hur vi jobbar med kvalitet som strategi och värnar mänskliga rättigheter med mera
https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/verksamhetsstod-och-service-som-arbetsplats/

Din profil
Du som söker har flera års erfarenhet av att arbeta med administration åt högre chefer. Du har relevant eftergymnasial utbildning inom administrativ koordinering/samordning eller motsvarande kompetens som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Digital kompetens och erfaren användare av digitala tjänster är ett krav. Du är bra på att skriva och kan tolka information korrekt. Erfarenhet inom offentlig sektor är meriterande.
God svenska i tal och skrift är ett krav.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Du är mån om att ge snabb service med gott bemötande och kvalitet. Tjänsten bygger i hög grad på självledarskap. Det är ofta du som initierar och genomför de olika arbetsuppgifterna inom ditt ansvarsområde. Därför behöver du vara strukturerad, självständig och bra på att prioritera. I rollen har du många kontaktytor. För att lyckas måste du vara serviceinriktad och ha lätt för att samarbeta i olika sammanhang och konstellationer.

Vårt erbjudande till dig
Hos oss får du ett intressant, och självständigt arbete i en organisation där våra vitt skilda områden utvecklas tillsammans för att vara våra kunders trygga, naturliga och kompetenta samarbetspartner, precis som det står i vår verksamhetsidé. Hos oss får du möjlighet att bidra till att skapa något nytt och utvecklande för Region Jönköpings län.

Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Har du frågor om tjänsten?
För mer information är du välkommen att kontakta Utvecklingschef för Verksamhetsstöd och service Gunnel Svedeskog Karlsson, 070-589 87 65

Sista ansökningsdag är den 17 januari. Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Vår rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är den. Välkommen med din ansökan.
Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Jönköpings län
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2024
  • Ansök senast: 17 januari 2025

Besöksadress

Husargatan 4
None

Postadress

Husargatan 4
Jönköping, 55111

Liknande jobb


Materialhanterare till NFC (vikariat)

Materialhanterare till NFC (vikariat)

20 december 2024

Administrativ roll inom projektinköp

Administrativ roll inom projektinköp

20 december 2024

Administratör

Administratör

20 december 2024