Administrativ samordnare

Arbetsbeskrivning

Administrativ samordnare till socialförvaltningen

Förvaltningen ansvarar för verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad och omsorg om funktionsnedsatta. Socialförvaltningen har cirka 1000 anställda.
Socialförvaltningen söker en administrativ samordnare till kansliet. Kansliet ansvarar för de förvaltningsövergripande processerna som budgetarbetet, tertialuppföljningar, nämndsekretariat, ekonomi- och personaladministration, systemförvaltning och verksamhetsstöd. På kansliet arbetar 27 medarbetare som leds av en kanslichef.

Dina arbetsuppgifter
Inom administrationen ingår 18 medarbetare som ansvarar för ekonomiadministration, personal- och löneadministration, samordning av vissa inköp, administration av hyror/kontrakt, posthantering, reception, arkiv, chefsstöd samt övriga assistentuppgifter. I din roll som administrativ samordnare ska du tillsammans med dina medarbetare utveckla effektiva rutiner när det gäller de administrativa funktionerna. Du ska på ett strukturerat sätt leda och utveckla de administrativa arbetsuppgifterna för att uppnå god service till förvaltningens verksamheter. I tjänsten ingår det även löpande arbetsuppgifter framförallt inom det ekonomiadministrativa området som fakturahantering, projekt ? och statsbidragsansökningar.

Kvalifikationer
Du ska
* lämplig högskoleutbildning, gärna inom ekonomi- och eller personalområdet
* goda IT kunskaper
* erfarenhet av samordning

Personliga egenskaper
Vi vill att du ska vara en strukturerad och stabil person som har lätt att samarbeta med andra. Arbetet kräver att du är tydlig och att du har en hög servicekänsla. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
Kommunen strävar efter mångfald beträffande kön, ålder och etnisk bakgrund. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta. Anställningen är en tillsvidaretjänst på heltid och vi tillämpar individuell lönesättning.

Fackliga företrädare nås via kommunens växel 08- 606 70 00.

Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Sista ansökningsdag: 2014-03-02

Kontaktperson: Lena Gerlofstig, kanslichef, 08 606 71 91

Tillträdesdag: Enligt överenskommelse

Ange referensnummer i rubriken. Det är viktigt att du anger referensnummer annars vet vi inte vilken tjänst du söker hos oss.

Skicka ansökan med referensnummer 12/14 senast 2014-03-02 till: ansokansocialforvaltningen@haninge.se eller
Haninge kommun, Socialförvaltningen, Ingmarie Wagland, 136 81 HANINGE
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av övertalig personal.

Haninge kommun vill som arbetsgivare spegla vårt moderna samhälle där olikheter möts och samverkar. Mångfald och olikheter bland våra medarbetare ger oss ökade möjligheter att ge kommunens invånare en service med hög kvalitet. Haninge kommun är finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Sammanfattning

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024