Administrativ samordnare

Arbetsbeskrivning

söker Administrativ samordnare Vi söker en administrativ samordnare till Kommunledningsenheten. Enheten inrymmer funktioner som är centrala och kommunövergripande samt fungera som beredande, utredande och verkställande organ för kommunfullmäktige, kommunstyrelse, valnämnd, överförmyndarnämnd och vissa beredningar. Verksamheten omfattar även bl.a. näringslivs-, folkhälso- och integrations- och barn- och ungdomssamordning, EU-frågor och övrig omvärldsbevakning, juridik, centralarkiv, konsumentvägledning, skuldsanering, upphandling och landsbygdsfrågor. Arbetsuppgifter Du kommer att vara en del av den administrativa servicen för hela kommunledningsenheten, med tonvikt på kommunalråd och kommundirektör. Du kommer även att ansvara för kommunledningsenhetens uppdatering av intern och extern webb. Du kommer att ha såväl interna som externa kontakter och kommer självständigt att hantera vissa frågor. Kvalifikationer Vi söker dig som har en administrativ utbildning och har fördjupade kunskaper i Microsoft Officepaketet. Förutom att kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska ska du dessutom ha dokumenterade kunskaper i tyska och engelska. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Har du förmågan att hålla fler ärenden pågående samtidigt, är serviceinriktad, har lätt för att lära, är noggrann och tålmodig samt är van vid att organisera kanske du är den vi söker! Vi ser gärna manliga sökanden då vi strävar efter en jämnare könsfördelning i arbetsgruppen. Tillträde: Efter överenskommelse.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ronneby kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 22 februari 2007
  • Ansök senast: 16 mars 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010