OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref.nr: 100-09 Om befattningen Förvaltningen för funktionshindrade kommer att tillskapa en ny organisation för mottagandet av LSS och vissa SoL-beslut.Den nya organisationen ska kvalitetssäkra ärendegången mellan handläggare och utförare genom att tydliggöra ansvaret i ärendegången.Mottagarorganisationen ska tillskapa rutiner och arbetssätt runt ärendehantering.I arbetsuppgifterna ingår för övrigt bl.a. controllerfunktion, statistikuppgifter och[processarbete.Du kommer att ingå i ett team med tre personer.Vår vision är att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande, lust och möjlighet att utvecklas både i arbetet och som individ.Huvudsakliga arbetsuppgifter - Kontinuerligt stödja och samordna verksamheternas olika processer och de i övrigt förekommande administrativa uppgifterna - Analysera och följa upp - Arbeta fram underlag, skriva rapporter och PM - Delta i planeringen och genomförandet av utbildningsinsatser - Leda projekt och verkställa uppgifter - Framtagande av metoder/arbetssätt - Information - Utvecklingsarbete och omvärldsbevakning Kompetenskrav - Relevant högskoleutbildning, t ex socionom - Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter - Goda kunskaper inom Office-paketet Övrigt meriterande - Erfarenhet och kunskaper från verksamhetsområdet - Erfarenhet av kvalitets- och utvecklingsarbete - Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete Tillsammans[med ovanstående[kompetens[och[meriter söker vi dig som tycker om att hålla ordning och reda och skapa strukturer även när mycket är på gång.[Du arbetar självständigt och kan anpassa och utveckla ditt uppdrag efter de behov som finns.Du kan uttrycka dig i tal och skrift,[samarbetar bra och har en stark känsla för service.Ansökan Örebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringsverktyg i denna rekrytering.Vi önskar att du lämnar din ansökan via länken nedan.