Administrativ samordnare

Arbetsbeskrivning

Ref.nr:[ Nf 132/2010 Förvaltningen[för Funktionshindrade har ett verksamhetskontor med uppdraget att vara ett administrativt stöd till verksamheten och dess chefer.kontoret är beläget centralt i Örebro,på Drottninggatan 38.[ En av våra fyra administrativa samordnare skall nu vara tjänstledig och vi behöver en vikarie för henne.OM BEFATTNINGEN Vi söker dig som kan och tycker om att hålla ordning och skapa strukturer även när mycket är på gång.Du skall självständigt kunna sköta dina arbetsuppgifter och utveckla ditt uppdrag efter verksamhetens bästa.Du samarbetar bra och har en känsla för service och kan förmedla dina kunskaper till dina kollegor och ge service åt våra ledare.Du kommer att ingå i ett team med fyra administrativa samordnare som är direkt underställda kontorschefen.HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter för hela samordnarteamet: -[[[[[[[[ Kontinuerligt stödja och samordna verksamheternas olika processer -[[[[[[[[ Fungera som bollplank åt enhetscheferna -[[[[[[[[ Analysera och följa upp t ex ekonomi, stödbehov mm -[[[[[[[[ Delta i arbetet med förekommande enkäter och undersökningar -[[[[[[[[ Bistå i arbetet med budget, verksamhetsplaner och utredningsarbete -[[[[[[[[ Arbeta fram underlag inför möten, skriva rapporter och PM -[[[[[[[[ Delta i planeringen och genomförandet av utbildningsinsatser -[[[[[[[[ Medverka vid upphandlingsprocesser -[[[[[[[[ Leda projekt och verkställa uppgifter åt chefer -[[[[[[[[ Framtagande av metoder/arbetssätt för att säkerställa kvaliteten på verksamheternas innehåll -[[[[[[[[ Marknadsföring och information -[[[[[[[[ Utvecklingsarbete och aktiv omvärldsbevakning -[[[[[[[[ Samordna de i övrigt förekommande administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet Inför år 2010 har områdescheferna angett ett "styrkort" för samtliga verksamheter för att förenkla kvalitetsarbetet, förbättra brukarfocus samt förnya kompetensen.Den aktuella tjänsten kommer under det närmaste året att inneha ett större övergripande samordnande uppdrag som bla innebär ett uppföljningsarbete där våra brukares upplevelse av våra insatser är i fokus.KOMPETENSKRAV - Relevant utbildning från högskola eller universitet, gärne[ med inriktning mot funktionshinder.- Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete - Goda kunskaper inom office-paketet.Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.ÖVRIGT MERITERANDE - Erfarenhet från verksamhet inom funktionshinder.- Erfarenhet av kvalitets- och utvecklingsarbete i metoder och uppföljning.- Erfarenhet av projektledning.- Erfarenhet av brukarkontakter inom verksamhetsområdet - Kunskap om LSS-lagstiftning.- Erfarenhet av dokumentation i DocIT.Vi önskar att du lämnar din ansökan via länken nedan.Vi undanber[oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 28 april 2010
  • Ansök senast: 3 maj 2010

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024