Administrativ samordnare

Administrativ samordnare

Arbetsbeskrivning

Revisionsenheten är en del av Västra Götalandsregionen. Vi har i uppdrag att på de förtroendevalda revisorernas uppdrag granska regionens nämnder och styrelser. Revisionen är oberoende och avgör självständigt vad som ska granskas och i vilken omfattning. Revisionsarbetet bedrivs i en positiv anda och med ett stödjande syfte.

Målet med vårt arbete är att genom granskningar och dialog identifiera och påtala områden som bör förbättras i nämnder och styrelser, samt att ge de valda revisorerna ett stabilt underlag för deras ansvarsprövning.



Revisionsenheten behöver under ett år en ersättare för vår administrativa samordnare.

Revisionsenheten består av 15 medarbetare som utgör stöd åt revisorskollegiet.

Vi arbetar med revision av regionens nämnder/styrelser, stiftelser och bolag.

Ditt uppdrag

Som administrativ samordnare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att dels vara sekreterare vid revisorskollegiets sammanträden, dels samordna och driva administrationen på enheten under revisionsdirektören. Till din hjälp har du en administrativ koordinator.

I uppdraget som nämndsekreterare arbetar du nära presidiet i att planera, genomföra och följa upp kollegiets sammanträden. Som samordnare arbetar du med att tillsammans med administrativ koordinator administrera revisionen och stötta yrkesrevisorerna i deras arbetet. Det innebär att du organiserar och driver administrationen på uppdrag av revisionsdirektören.

Det finns en tydlig och ingående befattningsbeskrivning av tjänsten.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi erbjuder dig ett vikariat på ett år på en arbetsplats som är stimulerande för den som är intresserad av samhällsfrågor och politik. Du kommer få insikt i hur regionens olika verksamheter fungerar och hur den politiska organisationen fungerar. Vi erbjuder dig arbetskamrater som är engagerade i sitt arbete och i samhällets utveckling.

Vilka kvalifikationer ska du ha?

- Erfarenhet av att arbete i en politisk styrd organisation
- Arbetat som nämndsekreterare
- Intresse för administration
- Goda kunskaper i Officepaketet, Public360, SharePoint och NetPublicator.
- Kunskap kring hantering av allmänna handlingar, diarieföring och dokumenthantering
- Goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift
- Goda kunskaper i offentlig förvaltning

  Vem är du?

Som person är du ordningsam, strukturerad och har god förmåga att samarbeta och kommunicera pedagogiskt, tydligt och respektfullt. Vidare vill vi att du på ett självklart sätt har förmåga att ge kollegiet och enheten service och stöd vid möten.

Övrigt

Vi eftersträvar jämlikhet där alla medarbetare ska ha lika möjligheter och rättigheter till att utvecklas, göra ett bra arbete och trivas på arbetsplatsen.

Intervjuer kommer att hållas löpande.

Läs mer om vår verksamhet här: http://www.vgregion.se/om-vgr/

 

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Vilhelm Rundquist, Revisionsdirektör
Tfn:0767-808 506
SACO: Marit Käppi, revisor
Tfn: 0709-206965
Vision: Sune Olsson
Tfn: 010-4411393
Vilhelm Rundquist
mail: vilhelm.rundquist@vgregion.se
Vilhelm Rundquist, revisionsdirektör,
tfn: 076-780 85 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Revisionsenheten
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2020
  • Ansök senast: 8 november 2020

Besöksadress

Diariet, Regionens Hus
None

Postadress

Diariet, Regionens Hus
Mariestad, 54287

Liknande jobb


Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

23 december 2024

Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

20 december 2024

19 december 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

19 december 2024