Administrativ samordnare inom avfall- och fordonsverksamheten

Administrativ samordnare inom avfall- och fordonsverksamheten

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som brinner för administration och vill arbeta med olika administrativa uppdrag. En framgångsfaktor hos både avfallsverksamheten och fordonsverksamheten är ett nära samarbete och god struktur. Du kommer få stor nytta av verksamheternas olika kompetenser, och du kommer också vara en viktig spelare för att upprätthålla den goda strukturen. 

Om tjänsten
Som administrativ samordnare hos oss kommer du få ansvar för bl.a. protokollskrivning, arbeta i olika verksamhetssystem och driva andra administrativa uppdrag. Du kommer även få vara med att driva administrativ utveckling, mål och uppföljning, analys och utredning. Du kommer att vara en del av Kundservice avfall som består av tretton medarbetare, där en del jobbar i den operativa dialogen med kunder och medborgare. Övriga medarbetare jobbar med utredningar, uppdrag, projekt, etc. inom sitt respektive ansvarsområde. 25% av uppdraget är riktat mot fordonsverksamheten och en dag i veckan kommer du även att befinna dig på Atleverket för att stödja verksamheten i olika administrativa områden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• arbeta med administrativa uppgifter som protokollskrivning, bokningar/kallelser, faktura/rekvisitionshantering, beställningar och inköp
• arbeta som administrativt stöd i projekt
• driva en administrativ utveckling där du jobbar med mål, uppföljning och analys samt sammanställa och bearbeta underlag
• arbeta med statistikuttag, utveckling av administration och andra sammanställningar

Kompetenskrav


• universitets- eller högskoleexamen om minst 180 hp som arbetsgivaren finner relevant
• god kunskap i officepaketet
• minst ett års erfarenhet av administrativa uppgifter
• erfarenhet av återkommande arbete med protokollskrivning
• erfarenhet av analys och måluppföljning alternativt annan typ av kvalitetsarbete
• erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystem
• B-körkort 

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. För att passa som administrativ samordnare hos oss är du trygg, stabil och har självinsikt. Du samarbetar bra med andra människor samtidigt som du tar ansvar för din uppgift och själv kan strukturera ditt angreppssätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du kommer också med nya idéer och angreppssätt i arbetsrelaterade frågor och bidrar med ett nytänkande som kan omsättas i praktiken. Vidare är du också noggrann och väl medveten om mål, kvalitetsstandard och lägger stor vikt att man lever upp till dessa. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande

• erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
• erfarenhet av arbete i verksamhetssystemen Future/Raindance/W3D3/Docpoint
• erfarenhet av arbete med ekonomi och inköp
• erfarenhet av arbete med kvalitetssäkring och effektivisering i verksamhetssystem

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 16 augusti eller enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
På Tekniska förvaltningen arbetar cirka 450 medarbetare, varav cirka 60 medarbetare inom Avfall och cirka 30 medarbetare inom Fordon. Tekniska förvaltningens uppdrag är att ge Örebroarna en god kommunalteknisk service. Miljöhänsyn, god ekonomi och kvalitet är grundstenar i vår verksamhet. Vi ansvarar för gator, vägar, trafik, torg, parker, avfall, kommunens fordon samt vatten och avlopp. 

Avfallsverksamheten inom Örebro kommun erbjuder en miljöriktig och kostnadseffektiv avfallshantering med god kvalitet. Verksamheten innefattar kommunens avfallsanläggning, transport, återvinningscentraler samt en kundserviceenhet. 

Fordonsverksamheten arbetar internt inom Örebro kommun och ska tillhandahålla en hållbar och säker fordonsflotta för kommunens medarbetare som använder fordon i tjänsten.
Verksamheten består av tre enheter med olika ansvar inom inköp, administration, service, reparationer och övriga tjänster gällande kommunens fordon samt ansvar för kommunens interna posthantering. Verksamheten tillhandahåller också utrustning, skyltar, drivmedel och förbrukningsmaterial. 

Kundservice avfall och Fordon är placerade i lokaler på Aspholmen.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 13 juni. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juni 2021
  • Ansök senast: 13 juni 2021

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Commercial Coordinator

Commercial Coordinator

20 september 2024

20 september 2024