OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som administrativ samordnare får du ett omväxlande arbete, där du stöttar enhetschefer, avdelningschefer och verksamhetschef i olika uppdrag.
Om tjänsten
I tjänsten som administrativ samordnare jobbar du i team med verksamhetschef och planerare. Tillsammans arbetar ni för att skapa goda förutsättningar för enhetscheferna att göra ett gott arbete som ger medarbetare en god arbetsmiljö och servicemottagare en bra vardag.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• ge ett kvalificerat administrativt stöd till cheferna och samordna de administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet
• samordning med andra i förvaltningen av socionomstudenter
• driva och samordna folkhälsoarbetet tillsammans med andra i arbetsgruppen
• samordning av brukarenkäter för verksamhetsområdet, delta i resursgrupp för förvaltningen
• bistå med Lex Sahra utredning
• samordna och administrera olika lokal- och säkerhetsfrågor
• ev utbilda inom förvaltningen
Kompetenskrav
• universitets- eller högskoleexamen om minst 180 hp som arbetsgivaren finner relevant
• kunskap om LSS
• kunskap om Lex Sarah
Vi söker dig som är trygg och stabil som person och tar ansvar för dina uppgifter. Du arbetar självgående, tar egna initaitiv samt planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Det är också viktigt att du arbetar bra med andra människor, kommunicerar och är tillmötesgående i ditt bemötande. Du har ett intresse och vilja att hjälpa andra och att leverera lösningar. Du har också en god analysförmåga och förmåga att formulera dig väl i skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av arbete inom verksamhet för personer med funktionsvariationer
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Förvaltningen för sociala insatser inriktning funktionsstöd i Örebro kommun ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionshinder enligt lagen om stöd och service (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL). Kontoret är beläget på Stadsbyggnadshus 2.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Övrig information
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 16 januari.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67