Administrativ samordnare inom Gos och Daglig verksamhet

Administrativ samordnare inom Gos och Daglig verksamhet

Arbetsbeskrivning

Som administrativ samordnare får du ett omväxlande arbete, där du stöttar enhetschefer, avdelningschefer och verksamhetschef i olika uppdrag.

Om tjänsten

I tjänsten som administrativ samordnare jobbar du i team med verksamhetschef och planerare. Tillsammans arbetar ni för att skapa goda förutsättningar för enhetscheferna att göra ett gott arbete som ger medarbetare en god arbetsmiljö och servicemottagare en bra vardag. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• ge ett kvalificerat administrativt stöd till cheferna och samordna de administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet
• samordning med andra i förvaltningen av socionomstudenter
• driva och samordna folkhälsoarbetet tillsammans med andra i arbetsgruppen
• samordning av brukarenkäter för verksamhetsområdet, delta i resursgrupp för förvaltningen
• bistå med Lex Sahra utredning
• samordna och administrera olika lokal- och säkerhetsfrågor
• ev utbilda inom förvaltningen

Kompetenskrav

• universitets- eller högskoleexamen om minst 180 hp som arbetsgivaren finner relevant
• kunskap om LSS
• kunskap om Lex Sarah

Vi söker dig som är trygg och stabil som person och tar ansvar för dina uppgifter. Du arbetar självgående, tar egna initaitiv samt planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Det är också viktigt att du arbetar bra med andra människor, kommunicerar och är tillmötesgående i ditt bemötande. Du har ett intresse och vilja att hjälpa andra och att leverera lösningar. Du har också en god analysförmåga och förmåga att formulera dig väl i skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet av arbete inom verksamhet för personer med funktionsvariationer

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Förvaltningen för sociala insatser inriktning funktionsstöd i Örebro kommun ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionshinder enligt lagen om stöd och service (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL). Kontoret är beläget på Stadsbyggnadshus 2.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Övrig information
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 16 januari.

Välkommen med din ansökan!



Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 december 2021
  • Ansök senast: 16 januari 2022

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


26 november 2024

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024