Administrativ samordnare inom vård och omsorg

Arbetsbeskrivning

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på https://lysekil.se/.


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Arbetsuppgifter
Som administrativ samordnare ansvarar du för att planera och samordna det dagliga arbetet inom hemvården.

Du håller i kontakterna med vårdpersonal, biståndshandläggare, legitimerad personal, brukare och anhöriga.

Vi söker en person som stimuleras av att arbeta med ständiga förbättringar och som vill bidra till verksamhetens utveckling. Verksamheten inom hemvården är föränderlig och det är mycket snabba tempoväxlingar som du behöver kunna hantera.

Du behöver ha förståelse för verksamheten och ha förmåga att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv. Ett metodiskt och strukturerat arbetssätt är viktiga delar som du bör behärska.



Kvalifikationer
För tjänsten krävs att du har utbildning till undersköterska med erfarenhet av hemvård.

Tjänsten innebär arbete både i Brastad och på Skaftö vilket innebär att det krävs att du har körkort och tillgång till egen bil. 

Du behöver ha kunskap i att planera och samordna de insatser som personalen i hemvården har att utföra. Vidare krävs att du har kunskaper om schemaläggning.  

Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska språket och formulera dig väl i tal och skrift. 

Kunskap i  planeringsverktyget TES, verksamhetssystemet Combine och personalsystemet Heroma är premierande.

Vi vill att du har god datavana och är erfaren användare av Office-paketet.

 

Egenskaper

Du har förmåga att samarbeta och kommunicera med omsorgstagare, närstående samt kollegor och har ett professionellt förhållningssätt. Som administrativ samordnare är du ofta den som har kontakterna utåt vilket kräver ett gott bemötande.

Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter, kan arbeta självständigt men det krävs också att du är en god lagspelare. Du har lätt för att anpassa dig vid snabba förändringar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Villkor
Tjänsten är ett vikariat under perioden 230131 – 230820 med eventuell möjlighet till förlängning utifrån beslut.

Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattats.

Välkommen med din ansökan!





Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.


Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård och Omsorg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2022
  • Ansök senast: 8 december 2022

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024